MG Cyberster: Most mezi minulostí a budoucností

AUTO

MG Cyberster: Most mezi minulostí a budoucností
Cyberster byl prvně představen jako koncept už v roce 2021 a jeho výroba byla v polovině roku 2023 zahájena v čínském Ningde. Foto: MG
11
Auto
Sdílet:

Vozy MG, patřící pod čínský koncern SAIC Motor, se v poslední době začaly hojně vyskytovat na našich silnicích. Značka většinou láká na své hybridní či elektrické crossovery a SUV, ale image značky může výrazně zlepšit stylový roadster zvaný Cyberster.

Původní značka MG (Morris Garages) je v Evropě považována za tradičního výrobce zejména dostupných britských roadsterů klasické školy hlavně z doby po druhé světové válce (MGA, MGB, Midget atd.). A právě na tuto linku navazuje novinka v úzkém, ale z hlediska emocí zajímavém segmentu otevřených aut pro radost.

Cyberster byl prvně představen jako koncept už v roce 2021 a jeho výroba byla v polovině roku 2023 zahájena v čínském Ningde. Aby design ladil zmlsanému oku evropského zákazníka, stojí za ním tým pod vedením Brita Carla Gothama a Joscha Thielena, který je pro změnu původem z Německa.

Zatímco původní roadstery MG byly vybaveny spalovacími motory, Cyberster využívá čistě elektrický pohon. Cíl? Kombinací futuristického designu (využívající například nahoru otvírané dveře) a elektrického pohonu oslovit mladší generaci, která hledá emoce z jízdy v moderním balení. K dispozici jsou dvě verze, v Česku dělené podle výbavy. Trophy využívá synchronní elektromotor pouze na zadní nápravě a slibuje výkon 340 koní (a 475 Nm), což znamená při hmotnosti 1,9 tuny schopnost zrychlit na stovku za 5 sekund a maximální rychlost 195 km/h. Silnější GT přichází se dvěma elektromotory (vzadu i vpředu, tedy pohon všech kol) s výkonem 510 koní (a 475 Nm), váží o sto kilo víc a zvládne zrychlit na stovku za 3,2 s. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h. Oba vozy využívají baterii 77 kW a zvládnou dojezd až 507 km (slabší verze). Pro slabší verzi, kterou jsme vyzkoušeli, slibuje výrobce spotřebu 16,7 kWh na 100 km, což je blízko skutečnosti, ovšem hodně záleží na tom, jak využíváte potenciál.

Vnitřní prostor Cybersteru, přístupný po efektním a zároveň snadném otevření dveří, nabízí interiér inspirovaný digitální kulturou počítačových her. Kolem jsou tři displeje jako „monitory“ v herním doupěti, jež mají hezkou grafiku a jsou celkem rychlé (a samozřejmě plné funkcí, které nepotřebujete). U vnitřního prostoru oceňujeme hezké zpracování a také elegantní a jednoduché řešení dvoumístného kokpitu. Z hlediska praktičnosti je pod zadním kufrem k dispozici asi 250 litrů na zavazadla, něco málo se vejde také pod přední kapotu.

Baterie je umístěna logicky v podlaze vozidla, takže snižuje těžiště a zlepšuje jízdní vlastnosti. Co se těch týče, první testy ukázaly, že roadster s plátěnou střechou má správně tuhou karoserii, ale trochu měkčí nastavení podvozku, na němž je trochu poddajný. Solidní základ v podobě techniky nechybí – roadster je vybaven dvojitými lichoběžníky vpředu a pětiprvkovou nápravou vzadu a navíc má ideálně rozloženou hmotnost mezi nápravami v poměru 50 : 50, takže z hlediska jízdního zážitku míří docela vysoko. Přesto se zatím nedá říct, že by Cyberster jezdil jako například Mazda MX-5, ostatně je to úplně nové auto, které potřebuje ještě trochu odladit. Na první pokus nejsou jízdní vlastnosti špatné, líbí se nám tuhé řízení, dobře nespecifikované brzdy, které ani při rekuperaci neruší. Samozřejmě že staromilcům trochu chybí zvuk motoru, zde se ozývá jen vytí elektromotoru, ale při slušné dynamice a s větrem ve vlasech není zážitek vůbec nepříjemný.

Cyberster má ukázat, že zábavný roadster pro radost nemusí stát nesmysl, proto nabízí verzi Trophy za 1 639 000 Kč a silnější GT za 1 759 000 Kč s tím, že příplatků je jen pár. Například krásný červenočerný interiér nebo sympatickou paletu šesti barev, z nichž naštěstí jen jedna je šedivá. Kromě otevřené verze bude brzy k dispozici i kupé s pevnou střechou zvané GTS. MG Cyberster zatím potkáte na českých silnicích výjimečně, ale jako koncept, který navazuje na tradice a nové generaci řidičů nabízí odlišné pojetí klasického roadsteru, se povedl.

Plusy:

Styling, dynamika, jízdní vlastnosti.

Minusy:

Znatelná vyšší hmotnost, chování na limitu.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články