Twitter jako banka? Musk zavádí platební karty, spořící účty a převody peněz

FINANCE NA TWITTERU

Twitter jako banka? Musk zavádí platební karty, spořící účty a převody peněz
Twitter začal připravovat software potřebný k zavedení platebních služeb a žádá regulační úřady ve Spojených státech o potřebná povolení. Foto: Shutterstock
1
Ekonomika
Sdílet:

Americká internetová společnost Twitter začala připravovat software potřebný k zavedení platebních služeb na její stejnojmenné síti a žádat regulační úřady ve Spojených státech o potřebná povolení. Informoval o tom list Financial Times (FT) s odvoláním na zdroje obeznámené s plány podniku.

Miliardář Elon Musk, který firmu Twitter loni v říjnu koupil za 44 miliard dolarů (nyní zhruba 968 miliard Kč), již dříve uvedl, že chce nabídnout uživatelům twitteru platební služby, jako jsou převody peněz mezi uživateli, spořící účty či platební karty. Musk byl v roce 1999 spoluzakladatelem internetové banky X.com, která se později stala součástí platební společnosti PayPal.

Společnost Twitter se již v listopadu zaregistrovala u amerického ministerstva financí jako zpracovatel plateb. Nyní podle zdrojů začala žádat v jednotlivých členských státech USA o regulační povolení, která ke spuštění platebních služeb potřebuje.

Musk doufá, že díky platebním službám rozšíří příjmy společnosti Twitter, které nyní pocházejí především z reklamy. Po Muskově převzetí příjmy z reklamy výrazně klesly. Podle výzkumné společnosti Standard Media Index (SMI) činil meziroční pokles těchto příjmů v listopadu 55 procent a v prosinci dokonce 71 procent.

Na twitteru přestala inzerovat mimo jiné největší americká automobilka General Motors, výrobce léků Pfizer či německý automobilový koncern Volkswagen. Firmy se obávají, že na twitteru by se mohlo objevovat více závadných příspěvků, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.

Příjmy z reklamy se na celkových tržbách společnosti Twitter podílejí zhruba 90 procenty. Výzkumná firma Pathmatics odhaduje, že téměř polovina z 30 největších inzerentů na twitteru reklamu na této síti zcela zastavila.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články