Zkrachuje Tchibo? Za rok 2022 skončilo v obrovské ztrátě
BUDOUCNOST TCHIBA
Jedna z nejznámějších kávových společností měla loni rekordně vysokou ztrátu. Tchibo se do červených čísel dostalo převážně kvůli vysokým nákladům a neochotě spotřebitelů nakupovat. Jedná se o největší ztrátu v dlouholeté historii společnosti. Šéf společnosti Werner Weber uvedl, že společnost nenechají zkrachovat a příští rok oslaví 75 let na trhu.
Zatímco v roce 2021 dosáhla kultovní značka zisku 176 milionů eur, za rok 2022 vykázala obrovskou ztrátu ve výši 167 milionů eur. Tchibo ztrátu vysvětluje dramaticky zvýšenými náklady na suroviny, energii a na dopravu a také globální krizí dodavatelských řetězců. Plánované tržby v maloobchodě kromě potravin ale také "nebyly realizovány z důvodu inflační neochoty zákazníků nakupovat", uvedla společnost. Výsledek tak negativně ovlivnily z toho vyplývající vyšší zásoby. Výrazně totiž vzrostly nákupní ceny kávy i nepotravinářského zboží ze dřeva, organické bavlny nebo plastu. Navíc od konce pandemie chtěli lidé opět více chodit ven, a proto nakupovali méně zboží do domácnosti.
Tchibo prodává kávu a další sortiment ve zhruba 550 vlastních pobočkách v Německu, v přibližně 8000 odděleních v supermarketech a online. Po celém světě pak pro společnost pracuje přibližně 11 000 lidí.
Jak sám šéf Tchiba Werner Weber, tak i mluvčí společnosti Arnd Liedtke odmítají, že by firma s dlouholetou tradicí zkrachovala. "Letošní rok opět uzavřeme se ziskem. A příští rok oslavíme s našimi zákazníky 75 let společnosti Tchibo," uvedl Weber pro deník Bild.
Aby k tomu skutečně došlo, bude muset společnost Tchibo provést drastická opatření. Zaměstnancům byly zmrazeny platy, nebude se tak konat jejich každoroční navyšování. Zrušeno má být také asi tři sta pracovních míst. Větší důraz je podle Webera také potřeba klást na provoz kaváren Tchibo.
Společnost Tchibo je ve stoprocentním vlastnictví holdingu Maxingvest, v němž má své podíly část hamburské rodiny Herzů. Druhým pilířem Maxingvestu je jeho většinový podíl v hamburském výrobci Nivea a ve společnosti Beiersdorf, která vlastní také výrobce lepicích fólií Tesa.