Uber zavádí nové pravidlo. Řidiči i cestující budou muset poslat selfie

UBER ZA KORONAVIRU

Uber zavádí nové pravidlo. Řidiči i cestující budou muset poslat selfie
Ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
Svět

Echo24

Alternativní taxislužba Uber zavádí vzhledem ke koronavirové nákaze nové pravidlo – po některých zákaznících bude požadovat, aby si pořídili selfie jako důkaz, že mají nasazenou roušku. Totéž už požaduje po svých řidičích nebo po kurýrech, ti se jinak ani nedostanou dál do mobilní aplikace. V uplynulých měsících se s rouškou vyfotilo už 3,5 milionu řidičů a nastřádali tak 100 milionů ověření, informuje server The Verge,

Uber nebude požadovat kontrolu po všech zákaznících, ale když je řidič nahlásí, budou se muset podle společnosti vyfotit s ochranou nosu a úst, jinak se nebudou moci s Uberem svézt. Pokud jedna ze stran roušku mít nebude, jak řidiči, tak klienti budou moci libovolně a zdarma objednanou jízdu zrušit. „Věříme, že odpovědnost by měla vzájemná,“ uvedl Sachin Kansal, šéf bezpečnosti Uberu.

Novinka bude zavedena ve Spojených státech a Kanadě na konci září, v jižní Americe a dalších zemích později. Uber upozorňuje, že mobilní aplikace bude roušku detekovat prostě jako objekt na fotografii a nebude zpracovávat žádné biometrické informace.

Uber v nedávné minulosti kvůli koronaviru distribuoval řidičům ochranné pomůcky jako právě roušky nebo dezinfekce. Bezpečnost se snažil zajistit také tím, že ve vozech Uber X povoloval maximálně tři namísto čtyř pasažérů. Finančně firma s pandemií bojuje. Ve druhém čtvrtletí letoška vykázal ztrátu 1,78 miliardy USD (39,6 miliardy Kč). Zájem o rozvoz jídla však prudce rostl, oznámila firma. Ztráta se však ve srovnání s loňským rokem výrazně snížila. Firma loni kvůli mimořádným položkám souvisejícím se vstupem na burzu vykázala ztrátu 5,24 miliardy USD. Očištěná ztráta před zdaněním, úroky a odpisy se prohloubila o 28 procent na 837 milionů USD.

Uber v posledních měsících ukončil rozvoj jídla v osmi menších zemí, převážně ve východní Evropě, včetně České republiky, a na Blízkém východě. Firma uvedla, že se jí v Česku nepodařilo dosáhnout plánovaného tržního podílu. Uber v ČR poskytuje také klasické přepravní služby, těch se ukončení činnosti netýká.