Češi začali opět více nakupovat „sexy“ oblečení do města. „Karanténní“ tepláky si ale oblibu drží
MÓDA
Češi loni podle prodejců a vyhledávače módy Glami znovu více začali nakupovat oblečení do města, kanceláří nebo na večírky. Přestože byli nuceni trávit méně času doma během první vlny pandemie v roce 2020, udržela se obliba tepláků. Stal se z nich módní trend. Vyplývá to z dat portálu Glami a ankety mezi prodejci oděvů a doplňků.
Zájem o kalhoty a džíny loni podle údajů Glami meziročně stoupl o 34 procent, u šatů byla poptávka vyšší o 31 procent. Strmý nárůst zájmu Glami zaznamenalo u oděvů s přívlastkem „sexy“, a to proti předloňskému roku o 99 procent. Češi ale také častěji hledali nadměrné velikosti, vyhledávání tohoto zboží meziročně vzrostlo o 22 procent.
Lidé se podle prodejců ale nevzdali ani teplákových souprav. Jejich obliba stoupla o 174 procent z nárůstu o 66 procent v roce 2020, ukázala data Glami. Výrazně méně než předloni naopak čeští zákazníci nakupovali pyžama a noční košile, spodní prádlo nebo domácí obuv, tvrdí společnosti.
„Začátek roku a lockdown byl podobný roku 2020. Pak se ale situace v módě začala rychle měnit a největší nárůst oproti roku 2020 jsme měli v kategoriích kabelky, šaty a boty na podpatku,“ řekl výkonný ředitel e-shopu Zoot Milan Polák. Lidé podle něj také více kupovali peněženky, což lze vysvětlit častějším pobytem v kavárnách a restauracích. „Tepláky a mikiny se staly běžnějším oblečením na ven. Jejich prodeje byly na Zootu loni čtyřikrát vyšší než před pandemií,“ dodal Polák.
„Struktura prodejů se ve druhé polovině loňského roku prakticky vrátila do úrovně před krizí,“ uvedl šéf nákupu e-shopu se spodním prádlem a plavkami Astratex Lukáš Barcal. I u této firmy si vyšší podíl prodejů než před krizí udržely tepláky. „Sportovní podprsenky ve srovnání s tradičními trochu oslabily, důvodem je ale zřejmě to, že se zákaznice dost předzásobily už v covidové době a ještě nestihly vše unosit. Návrat na předcovidové prodeje zažilo také stahovací prádlo,“ dodal Barcal.
Značka kožených doplňků Bagind eviduje za loňský rok třetinový pokles u výrobků určených do práce. Šéf marketingu značky Daniel Olejník to z velké části přisuzuje tomu, že lidé měli častěji možnost pracovat z domu. „Kvůli omezení cestovního ruchu, se zase snížil prodej cestovních tašek. Lidé nepotřebovali větší zavazadla nebo v období rozvolnění narychlo volili levnější alternativy,“ uvedl. Doplnil, že velké oblibě se naopak loni těšily městské a cestovní batohy, kabelky a drobné doplňky.