Nepřehlédnutelný showroom. Sedmipatrový objekt na Smíchově vrostl do bývalé vozovny

Showroom U1

Nepřehlédnutelný showroom. Sedmipatrový objekt na Smíchově vrostl do bývalé vozovnyNOVÉ
Interiér oživuje otevřená kuchyňka ve formě velkého ostrůvku, kde lze posedět u kávy. Foto: Foto: Kristina Hrabětová
4
Panorama
  • Tereza Kozlová
Sdílet:

Původem brněnská firma na výrobu nábytku, dodávky interiérů a svítidel U1 se před časem rozhodla expandovat do Prahy. Potřebovala proto nepřehlédnutelný showroom. Volba padla na smíchovskou administrativní budovu, jež vznikla podle projektu ateliéru Qarta Architektura. Jmenuje se Five a citlivě vrostla do bývalé vozovny koněspřežné tramvaje v dnešní ulici Na Valentince – obvodová fasáda historického objektu je zachována v parteru a do ní je vložen nový moderní sedmipatrový objekt.

V moderní části parteru vznikl showroom U1, jehož řešením bylo pověřeno studio Vrtiška–Žák. „Celá spolupráce začala v momentě, kdy jsme se na U1 obrátili kvůli jejich kancelářským stolům, které jsme chtěli použít do jednoho z našich projektů. Měli jsme k nim ale výhrady a přišli jsme s návrhem, jak je vylepšit. Lidé z U1 Furniture byli nejprve v šoku a mysleli si, že jsme se museli zbláznit, když jim říkáme, jak by to měli dělat, ale nakonec se jim náš nový design zalíbil natolik, že přišli naopak oni s návrhem spolupráce na showroomu,“ směje se Roman Vrtiška.

Klient si nebyl jist, jak úspěšně se mu v Praze povede, proto do interiéru nechtěl investovat příliš mnoho peněz. Designéři vymysleli jednoduché efektní řešení. Využili původní kvality prostoru (stěny ponechali v režném zdivu a pohledových betonech) a obohatili ho o výraznou dominantu, jejímž účelem je upoutat pozornost návštěvníků a demonstrovat realizační schopnosti firmy.

Plechové desky na podlaze showroomu běžně slouží jako podklad finální krytiny. Autoři se je v tomto případě rozhodli ponechat obnažené, což efektně podtrhlo industriální ráz prostoru. „Toto radikální řešení ušetřilo investorům množství financí, které jsme následně mohli investovat efektivněji do středobodu showroomu – organické dýhované stěny. Ta v sobě skrývá sociální zázemí, sklady, serverovnu a dvě zasedačky,“ vysvětluje Vrtiška.

Organické půdorysné řešení stěny eliminuje ostré rohy a přirozeně se doplňuje s okolním prostorem. Stěna je tvořena lamelami, které tvoří různě tónované pásy, odstupňované od nejsvětlejších odstínů dřeva až po nejtmavší. V místech prostupů je pak stěna jakoby „vyhrnuta“ směrem vzhůru, a její útroby se tak otevírají k návštěvníkům. V těchto místech designéři umístili velkou a malou jednací místnost, která je, na rozdíl od té velké, otevřená a může sloužit k méně formálním schůzkám. Na druhé straně je pak dýha „vyhrnuta“ v místech šatny, vstupu a WC. Důležitou složkou interiéru jsou rovněž světla z divize U1 Lighting.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také: Kanceláře, obchody i byty. Podívejte se, co vznikne z Nuselského pivovaru

Sdílet:

Hlavní zprávy

Bezpohlavní Jaguar

KOMENTÁŘ

Skupina bezpohlavních bytostí vystoupí ze žlutého výtahu na povrch fialové planety. Různě poskakují, máchají kladivy i štětci, zatímco se objevují slogany jako ...

00:08

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články