Vidím úpadek a destrukci. Loni se ještě dařilo, teď je svět jiný, píše ve výroční zprávě PPF Kellner

VÝROČNÍ ZPRÁVA PPF

Vidím úpadek a destrukci. Loni se ještě dařilo, teď je svět jiný, píše ve výroční zprávě PPF Kellner
Výroční zpráva PPF za rok 2019. Foto: Echo24
1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Svět se od loňského roku, který v číslech popisuje výroční zpráva skupiny PPF, zásadně změnil. Nikdy tu nebyl takový rozdíl, píše v úvodním slovu zprávy nejbohatší Čech a šéf skupiny Petr Kellner. Koronavirová pandemie podle něj ukázala relativitu věcí, které byly považovány za zásadní a neměnné, ale krize je také příležitostí k překonání vzniklých problémů, myslí si Kellner. Jeho PPF vloni vykázala hospodářský výsledek po zdanění 935 milionů eur (24,5 miliardy Kč) ve srovnání s 815 miliony eur o rok dřív. Výnosy meziročně zvýšila o 17,5 procenta na 10,15 miliardy eur a aktiva o osm procent na 48,614 miliardy eur.

„Za dobu existence PPF ještě nikdy nebyl tak velký rozdíl mezi světem, který naše výroční zpráva popisuje, a světem, v němž se nachází. V roce 2019 se světu ještě dařilo," píše Kellner v úvodu k výroční zprávě vydané v pevné vazbě. Kellner, který se vyjma každoročních výročních zpráv vyjadřuje jen zřídkakdy, se i letos nechal pro zprávu vyfotografovat. Fotografie Kellnera a dalších akcionářů a členů vedení PPF ve výroční zprávě jsou podle něj inspirovány místy a hodnotami, které je v mládí nejvíc formovaly. Šestapadesátiletý miliardář sedí na snímku v tričku a riflích u táborového ohně.

„Pro člověka, který tak jako já miluje tvořit a stavět, je nejhorší vidět úpadek a destrukci. Zažil jsem to a viděl už několikrát. Pandemie všem bez rozdílu ukázala relativitu věcí, které jsme považovali za zásadní a neměnné. Díky tomu teď všichni víc přemýšlíme o tom, co je v životě skutečně důležité," míní. Podle něj je to především rodina, děti, zdraví, svoboda.

Kellner také podle svých slov pociťuje zodpovědnost za svou firmu a budoucnost a rozhovoří se také o pracovitosti. Na počátku chtěl prý ukázat, že i české společnosti mohou v mezinárodním měřítku obstát, člověk by však nikdy neměl zapomínat, kde začal. „Svět bychom ale nikdy nedobyli bez kořenů domova v České republice. Napsal jsem to už v loňské výroční zprávě: na to, co nás formovalo a na svoje kořeny nesmíme nikdy zapomenout,“ píše nejbohatší Čech.

Úvodní slovo Petra Kellnera ve výroční zprávě PPF za rok 2019

Vážení přátelé, za dobu existence PPF ještě nikdy nebyl tak velký rozdíl mezi světem, který naše Výroční zpráva popisuje, a světem, v němž vychází. V roce 2019 se světu ještě dařilo.
A dařilo se i PPF. Budovali jsme, tvořili a zlepšovali. Povedlo se nám několik velkých projektů, ať už to byla akvizice mediální skupiny CME, vydání 27miliardové emise dluhopisů pro financování našeho telco byznysu nebo vybudování a úspěšné spuštění nového mýtného systému v České republice. A tak jako každý rok i v roce 2019 se nám něco nepovedlo. Z obojího jsme se poučili.
To ale bylo předtím, než přišel koronavir. Pro člověka, který tak jako já miluje tvořit a stavět, je nejhorší vidět úpadek a destrukci. Zažil jsem to a viděl už několikrát. Pandemie všem bez rozdílu ukázala relativitu věcí, které jsme považovali za zásadní a neměnné. Díky tomu teď všichni víc přemýšlíme o tom, co je v životě skutečně důležité. Rodina, děti, zdraví, svoboda. PPF ani já v takovém přemýšlení nejsme výjimkou. Nezapomínáme na to, odkud jsme vzešli a co jsme prožili. I proto jsou letošní fotografie ve Výroční zprávě inspirovány místy a hodnotami, které nás v mládí nejvíce formovaly.
Někdy se ptám sám sebe: „Proč tolik pracuji, proč nejsem víc v klidu?“ Upřímná odpověď? Předně mne práce pořád baví. Baví mne přemýšlet a vymýšlet, jak věci udělat líp, jinak. Baví mne učit se a uspět. Vím, že k cíli nikdy nevede jen jedna cesta, a naplňuje mne hledat tu nejlepší. A pak je to nejdůležitější: cítím odpovědnost. Odpovědnost za druhé. Za své děti, za naše firmy, za to, co jsme v PPF za téměř třicet let vybudovali. PPF bych nikdy nepostavil sám, bez partnerů, zákazníků, zaměstnanců. Úspěch není výsledkem jedince, ale spolupráce týmu, rodiny, blízkých, Skupiny. Chci jim za to všem poděkovat.
Když jsem před třiceti roky začínal podnikat, přál jsem si – mimo jiné – ukázat, že my Češi máme na to obstát ve světě, být mezi špičkou. PPF se to podařilo. Jsme skutečně velká světová firma. Svět bychom ale nikdy nedobyli bez kořenů domova v České republice. Napsal jsem to už v loňské výroční zprávě: na to, co nás formovalo a na svoje kořeny nesmíme nikdy zapomenout. Proto v PPF rozvíjíme český potenciál a stavíme na našich lidech, jejich znalostech, zkušenostech, vynalézavosti, profesionalitě, tvořivosti, tahu na branku a poctivosti.
Víme, že každá krize je současně příležitost a že problémy jsou od toho, abychom je řešili a překonávali.
Život spočívá v tom, co skutečně děláme. Co naše práce přináší druhým. To skutečné, hmatatelné, co je vidět za námi, ve skutečnosti naznačuje, co bude před námi.
Petr Kellner

Konzervativní hodnoty

Kellnerovy hodnoty, k nimiž se poprvé přihlásil ve výroční zprávě za rok 2018, lze označit jako konzervativní, psal už minulý rok deník Echo24. Více si můžete přečíst zde. „Z velmi uměřeného úvodního slova ve výroční zprávě skupiny PPF je zřejmé, že se staví na konzervativní stranu společnosti, mezi zastánce tradičních hodnot. Varuje před progresivní ideologií, rovnostářstvím a kolektivními nároky. Uvádí, že pro jeho generaci jsou svoboda, pracovitost, podnikavost a úcta k tradicím základními principy, na nichž formovala své názory a postoje,“ napsala tehdy redakce.

Něčeho podobného se PPF drží i letos. „V PPF stále věříme v sílu myšlenek, cílevědomost, odvahu, a chuť do práce. Jsme přesvědčeni, že má pro české firmy smysl snažit se prorazit ve skutečně úspěšném měřítku. Nejen doma, nejen v Evropě, ale i na vzdálených trzích na východní i západní straně zeměkoule. Pořád věříme, že je správné v byznysu riskovat, vyšlapávat nové cesty, dívat se do budoucnosti, nevzdávat se a jít tvrdě za svým cílem. A samozřejmě člověk přitom musí zůstat nohama na zemi. Vědět kam a proč patří, mít své hodnoty, emoce. sny a přání,“ uvedl v prohlášení, které má Echo24 k dispozici, Radim Ochvat, ředitel komunikace skupiny PPF.

Finance

Z projektů, které se podle Kellnera PPF podařily, zmiňuje koupi mediální skupiny CME, vydání 27miliardové emise pro financování telekomunikačního byznysu skupiny a vybudování a spuštění nového mýtného systému v ČR. „A tak jako každý rok i v roce 2019 se nám něco nepovedlo," píše bez dalšího komentáře, jen s dodatkem, že se z obou případů poučili.

Skupina PPF investuje do řady odvětví od finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. Sídlí v Amsterodamu. Působí v Evropě, Asii a USA. Do portfolia PPF patří například úvěrová firma Home Credit, Air bank a PPF banka, telekomunikační operátor O2 v Česku a na Slovensku, internetový obchod Mall a srovnávač Heureka, provozovatel tuzemského mýtného systému CzechToll a biotechnologická firma Sotio. Loni v říjnu PPF oznámila převzetí mediální společnosti CME včetně české skupiny Nova.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Zlobivý element establishmentu

EDITORIAL

Mělo by to tak být, že předplatitelé i čtenáři našeho týdeníku dostanou objemnější, řekněme, složku. Vedle regulérního vydání, kde najdete další text naší výraz ...

02:30

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články