Volvo V60: Do přírody na vlně luxusu
VOLVO V60 CROSS COUNTRY
Označení V60 už dvě generace reprezentuje kombi střední třídy. Tedy přesně tu karoserii, která se ke značce Volvo hodí. Zvýšená, oplastovaná verze s pohonem všech čtyř kol dostala jméno Cross Country.
Upřímně řečeno, lehce zvýšená kombi jsou pro dobrodružné povahy se špetkou vkusu mnohem zajímavější kategorií než třeba SUV. Střední třída od Volva totiž prakticky zvládne to samé, co dovede celkově nabobtnalé SUV, a přitom posádka sedí v normální výšce. A celek je navíc opravdu velmi přitažlivý.
O designu nových modelů značky Volvo už toho bylo napsáno a napovídáno docela dost, a tak snad není třeba se v něm nějak zvlášť hrabat. Co ho vyznačuje? Stručně řečeno: jednoduché linie, výrazné masky chladiče a klasické tvary v moderním provedení – to všechno dohromady funguje skvěle, a pokud máte hezkou specifikaci, Volvo bude skoro vždycky krásné. A to také potěší.
Když jste se pokochali pohledem zvenku, přesunete se do tradičně skvěle zpracovaného, důkladně vypolstrovaného interiéru, který je plný krásných povrchů a ovšem i kvalitních materiálů. V tomto ohledu vskutku není co vytknout – do ruky perfektně padne kůží obšitý volant, tělo se uvelebí na bohatě čalouněných sedadlech, ze kterých se i po ujetých 2000 kilometrech zvednete svěží. Odkládací prostory jsou rozmístěny všude tam, kde mají být, a jsou také dostatečně dimenzované. Nechybí ani spousta USB vstupů, což jistě ocení každý řidič.
Volvo je samozřejmě tradičně synonymem bezpečného vozu, proto i ve V60 najdeme početnou armádu pomocníků a další patentované systémy, o nichž za jízdy vůbec nevíte, ale přispívají k vaší celkové pohodě na palubě. Netřeba dodávat, že pohodlí a prostor čeká i na pasažéry na zadních sedadlech, o zavazadlovém prostoru se dá říci, že je opulentní, jeho objem činí 529 litrů.
Model Cross Country je poháněn motorem značeným jako B5. V praxi to znamená dvoulitrový zážehový turbomotor s výkonem 250 k (točivý moment je 350 Nm) doplněný o MHEV systém se 48voltovou baterií, kam se ukládá rekuperovaná energie, následně využívaná například pro audiosystém, ventilaci, světlomety atd. Aby mohl systém pohánět tyto palubní funkce, je vybaven 12V/48V měničem.
Upravená osmistupňová převodovka Geartronic si s motorem krásně rozumí. Dynamika je důstojná (z nuly se dostanete na 100 km/h za 6,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 180 km/h), čtyřválec jemně hučí z dálky a posádka jeho sílu jen tuší. Stačí sedět ve skvělých sedadlech, užívat si nadprůměrné audio (dokonce i to základní hraje úžasně) a nechat se plavně provézt krajinou. Jízda je skutečně komfortní, podvozek sebevědomě zdolává nerovnosti i lehký terén. Ocenění zaslouží velmi slušná prostupnost terénem, a to nejen díky nerušivé čtyřkolce, ale i 203 mm světlé výšky. Při manévrech mimo pevné cesty účinně pomáhá 360stupňová kamera. Asi nepřekvapí, že řízení je poněkud vláčné a pomalejší, ostatně právě takové se hodí ke stylu auta – Volvo řidiče rozhodně neprovokuje k využívání plného potenciálu, ale spíš uklidňuje a hýčká svou pohodovou atmosférou. I přes použití mild-hybridního systému spotřeba dosahuje až na hodnoty 9–10 litrů na 100 km.
I když Volvo samozřejmě zvládne zrcadlit telefon, ocenili bychom nějakou podrobnější, jak se říká, vychytanější navigaci – jistě by se k outdoorovému stylu prémiového švédského výrobku moc hodila. Ovládání infotainmentu je pro pro nás stále málo intuitivní, nicméně je nutno uznat, že proti prvním verzím došlo ke zlepšení.
Dá se říct, že Volvo V60 Cross Country je fajn auto. Pohodové, lehce zvýšené kombi vás dostane svým designem, vnitřní pohodou skvělého interiéru, báječným audiosystémem a komfortním jízdním projevem. Jeho motor má síly dost, avšak podvozek má přece jen raději klidnější styl. A to je v pořádku. Nadstandardně vybavené Volvo V60 Cross Country, které se uplatnilo v tomto textu, stojí kolem 1,7 milionu korun, což je adekvátní částka.
Plusy: Komfort, interiér, pohon všech kol, motor.
Minusy: Pomalá a primitivní navigace, ovládání infotainmentu.