Nejvytíženější komunikace Prahy. Po Barrandovském mostě denně projede 142 tisíc aut

Praha automobilová

Nejvytíženější komunikace Prahy. Po Barrandovském mostě denně projede 142 tisíc autNové 1
Panorama
Sdílet:

V Praze loni vzrostl počet registrovaných motorových vozidel meziročně o více než 56 tisíc na zhruba 1,059 milionu vozů. Nejzatíženější komunikací byl Barrandovský most, po kterém denně projelo 142 tisíc aut. Vozidla loni najezdila po městě denně 23 milionů kilometrů, což je o 0,79 milionu více než v předešlém roce. Vyplývá to z ročenky dopravy, kterou novinářům představili zástupci Technické správy komunikací (TSK).

Z celkového počtu zaregistrovaných vozů je 844 613 osobních automobilů, což je o necelých 50 tisíc víc než předloni. „Na území Prahy se celkový počet registrovaných motorových vozidel výrazně zvyšoval až do roku 1999, poté se nárůst zpomalil. Ke konci roku 2017 připadal v Praze jeden automobil na 1,5 obyvatele,“ řekl Vladimír Kadlec z TSK. Vliv má podle něj i to, že v Praze sídlí řada firem, které zde auta registrují. Řidiči pak v součtu loni najezdili po Praze 7,3 miliardy kilometrů.

Nejvytíženější silnicí i mostem byl zmíněný Barrandovský most. Druhou nejvytíženější komunikací byla Jižní spojka mezi 5. května a Vídeňskou, kudy projelo denně 129 tisíc aut. Křižovatka Jižní spojky s 5. května je pak nejzatíženější křižovatkou v Praze. „Úseky na městském okruhu patří k nejzatíženějším v Praze i České republice,“ řekl Kadlec. Na třetím místě je Strakonická mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem.

Nejvytíženějším tunelem byl pak loni Zlíchovský s 90 tisíci auty denně. Teprve za ním se umístily části tunelového komplexu Blanka, z nichž projede nejvíc aut Dejvickým tunelem, a to 88 tisíc aut denně.

Nejvyužívanější je však v Praze veřejná doprava. Lidé po městě absolvují 49 procent všech cest právě MHD. Na automobilovou dopravu připadá asi 29 procent cest, přičemž je v hlavním městě obsazenost aut dlouhodobě 1,3 člověka na automobil. Pro srovnání, v roce 1990 to bylo 1,71 a v roce 2000 1,44 člověka na automobil. V Praze pak 26 procent lidí chodí pěšky a jedno procento tvoří cyklisté. Zbytek kombinuje více druhů dopravy.

Pražská MHD ročně přepraví asi 1,3 miliardy cestujících, z toho 1,26 miliardy přímo v Praze. Zbytek lidí připadá na území Středočeského kraje, kam pražská integrovaná doprava zajíždí.

Nejvíce lidí, zhruba 436 milionů, loni jelo metrem. To je o něco méně než předloni. „Počty lidí v metru ovlivnilo, že byla uzavřena řada vestibulů metra. Proto došlo k poklesu. Naopak vlak, autobusy a tramvaje – tam je vidět nárůst,“ řekl Martin Šubrt, zástupce ředitele organizace Ropid, která organizuje pražskou MHD. Po metru jezdí nejvíce lidí autobusy a pak tramvajemi. Železnici využije ročně 39,5 milionu cestujících.

Čtěte více: První kolo Praha 1 u soudu vyhrála, ale s vyhnáním cyklistů z pěších zón váhá

Praha dá osm miliónů za studii garáží na Malostranském náměstí. Nesmysl, říká architekt

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články