Z Ledecké je světová senzace. Pozlatila své jméno, tvrdí odborníci
globální úspěch Ledecké
Po sobotní zlaté medaili v olympijském superobřím slalomu vyskočila marketingová hodnota české snowboardistky a lyžařky Ester Ledecké strmě vzhůru. Stane se teď hvězdou světového kalibru, zlato ve sjezdovém lyžování je pro ni vstupenkou do globálního marketingu. Mohla by se dostat na podobnou marketingovou úroveň, jako nejvíce vydělávající český sportovec Petr Čech. Vyplývá to z ankety mezi marketingovými odborníky.
Ledecká má šanci marketingově atakovat například příběh Jaromíra Jágra. „Ledecká doslova pozlatila své jméno, citují ji největší globální média. To má obrovskou cenu, kterou má šanci komerčně využít. Ester Ledecká má navíc skvělý marketingový potenciál,“ uvedl prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace Pavel Brabec.
Její osobnostní analýza je podle něj navíc rámovaná krásným příběhem: Dívka z malé země kdesi v Evropě, která vyrostla na malých českých horách, rodiče ji odmala vychovávali k píli a cílevědomosti…
Podle Zdeňka Haška z Marketingového institutu senzační úspěch určitě slaví současní sponzoři a ti noví si budou muset připlatit a postavit se do fronty. „Pro oslovení mileniálů bude Ester vhodným ambasadorem. Naštěstí je v týmu zkušeného Sport Investu, takže se můžeme dočkat i velké ryby a mezinárodního kontraktu. Stane se teď hvězdou světového kalibru,“ dodal Hašek.
Podle předsedy představenstva Sport Invest Marketing Davida Trávníčka, který s Ledeckou spolupracuje, se na výrazném zvýšení hodnoty zlaté medailistky neprojeví jen samotný sportovní úspěch, ale i její následné reakce a vystupování, kterým si získala přízeň celého světa.
Ledecká by se tak z marketingového hlediska mohla vyšvihnout až na úroveň v současnosti nejlépe vydělávajícího českého sportovce Petra Čecha. „Ano, to se může stát. Alpské lyžování je globální sportovní disciplínou s velkým potenciálem,“ uvedl Trávníček. „Ester je navíc sněhovou obojživelnicí. Její aktuální příběh s lyžařským zlatem je pak naprosto unikátní. Objevují se titulky o největší senzaci olympijské historie, o fenomenální cestě sympatické holky z Prahy na Olymp. Samozřejmě, důležitý bude také výsledek snowboardového závodu, ale i bez něj je Ester suverénně jednou z hlavních tváří letošních her,“ míní zkušený marketingový expert.
„Je to o praktické ukázce marketingového potenciálu sportovce v přímém přenosu, který mohla sledovat celá planeta. Emoce v cíli, úsměv a profesionalita během desítek rozhovorů, tisková konference s vtipem a spontánním potleskem novinářů, skvělá angličtina, nadšené a obdivné reakce osobností nejen ze světa lyžování. To jsou fakta, která si každý potencionální partner může velmi jednoduše nalézt a ověřit,“ řekl Trávníček pro ČTK. „Před olympiádou jsme věřili v získání dalšího globálního partnera. V tuto chvíli jsem prakticky přesvědčen, že si budeme moci vybírat,“ dodal.
Ledecká už nyní je ambasadorkou značky Coca Cola, která je nejen významným partnerem Mezinárodního olympijského výboru, ale i jednou ze tří největších značek na světě. „Krásně se to propojilo nejen pro Ledeckou, ale především to je vstupenka do globálního marketingu,“ říká Brabec.
Na jméno Ledecké vsadily další globální značky – je členem VISA Teamu a podporuje ji Adidas. „Kdyby Ledecká byla třeba zlatou olympioničkou na skeletonu, tak její marketingová hodnota je násobně nižší. Lyžování generuje totiž nejen obrovské obchodní synergie, ale především velmi zajímavou cílovou skupinu s mimořádnou kupní silou,“ myslí si Brabec.