Koláček za 10 korun přišel prodejce na 11 tisíc. Zapomněl vydat účtenku
Pokuta za koláček
- red,
Pokutu více než tisícinásobně vyšší než cenu prodaného produktu může dostat prodejce, pokud zapomene na účtenku. Přesvědčil se o tom provozovatel Krámku u radnice v Krnově. Tamní prodavačka totiž zákazníkovi nevydala účtenku při nákupu koláčku za 10 korun a obchodu byla za tuto chybu udělena pokuta 11 tisíc korun. Finanční správa je za tento krok kritizována, přesto však svůj postup hájí.
„Tak a je to tady...za koláček za 10,- 11000,- od stolu...nechutné…,“ píše na facebookovou skupinu Perly z činnosti Finanční správy jeden z členů vystupující pod jménem Milivoj Pravák, který ke své kritice přidal i kopii dokumentu z finančního úřadu.
Kriticky se k chování Finanční správy vyjadřují i další lidé. „Znám důvěrně – dostala jsem to samé za 2 dny zpoždění při podání Intrastatu. Odůvodnění – nižší to být nemůže, aby to splnilo účel trestu,“ napsala ke statusu o koláčku jedna z komentujících Vlaďka Kleinbergova. Další z komentujících udělení pokuty označují za likvidaci podnikatelů, či že „zásada přiměřenosti dostává kopanec“.
Objevují se však i opačné názory. „Pokud nebyla vydána účtenka a zaevidována tržba, je to prostě porušení zákona. Že je to pečivo za 10 Kč není podstatné, protože kontrola nekupuje zboží za tisíce,“ uvádí podle iDnes.cz Petr Zahradník.
Finanční správa na svém rozhodnutí trvá. „Správní orgán zjistil, že výše uvedená tržba v částce deset korun v čase 10:06 hodin ani později téhož dne nebyla zaevidována,“ je podle iDnes.cz psáno v dokumentu z Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj. Uvádí se zde, že šlo o chybu prodávající.
Finanční správa dosud maximálně udělila pokutu 260 tisíc korun. Pokuty v podobné výši však uděluje pouze podnikatelům, kteří opakovaně a úmyslně neposílají údaje na ministerstvo financí. Sankce můžou vystoupat až na půl milionu korun a dokonce k uzavření provozovny.