Škoda Auto si nového šéfa zvolí v srpnu. Není jasné, kam bude směřovat, obávají se odbory
VOLBA ŠÉFA ŠKODY AUTO
Otázku budoucího směřování mladoboleslavské automobilky Škoda Auto řeší odbory Škodovky v dnešním vydání svého týdeníku Škodovácký odborář. V srpnu má být zvolen nový předseda představenstva za končícího Bernharda Maiera. Metaforický text spekuluje, zda nový šéf představenstva bude firmu rozvíjet. Vyplývá z něj, že pokračují spory o místo výroby jednotlivých modelů. Odbory v té souvislosti vyčítají české vládě, že se o situaci v automobilce nezajímá.
„Smutné je, že o to, co se ve Škoda Auto děje, se vůbec nezajímá naše vláda. Mnohdy Škodu naopak dehonestuje. Soustředěná pouze na řepku, párky, kuřata a na žonglování s koblihami si nechává utéct skutečný poklad, kterým je nádherný šperk této republiky a mnoha generací,“ píše týdeník v narážce na automobilku.
Firma bez odůvodnění oznámila Maierův konec ve funkci před týdnem. Podle německého listu Handelsblatt jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen. Delší dobu se píše o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním automobilům koncernu.
Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík už dřív uvedl, že Volkswagen Škodě závidí úspěch. Podle něj nevychází Volkswagen Škodě vstříc a nejmodernější technika se do škodovek dostává se zpožděním nebo vůbec. V médiích se objevily také informace, že Škoda svými úspěchy předbíhá i Audi, což pro koncern není dobré.
Nový šéf Škody bude s představenstvem řešit i budoucnost jednotlivých modelů. „Uvidíme, jak statečně družina z představenstva společnosti Škoda zabojuje o Superb, který se má spolu s modelem Karoq přesunout do Bratislavy,“ uvádí text. „Uvidíme také, jak zabojují o Kodiaq, který má jít do Německa, či o dlouhou Fabii, kterou lidé mají tolik rádi,“ odkazuje text v odborářském týdeníku na kombi verzi Fabie.
Poukazuje i na to, že volba předsedy představenstva Škoda Auto je výhradně v rukou představenstva. „Jaký úkol dostane nový předseda představenstva? Škodovku rozvíjet, nebo ji srazit na kolena, zabrzdit a pak za to dostat jinde ještě lepší trůn?“ vznesly odbory řečnickou otázku.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34 000 lidí.