Von der Leyenová si platí firmu, aby jí radila se sociálními sítěmi. Prý ohledně odkazů či tagů
POLITICI NA INTERNETU
Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová si sama platí za služby PR agenturu, která jí pomáhá s prezentací na sociálních sítích. Jde o firmu Storymachine, kterou založil bývalý šéfredaktor německého deníku Bild, napsal server Politico.
Von der Leyenová si společnost najala, aby jí poskytovala poradenské služby v období, kdy v prosinci loňského roku přebírala vedení komise od Jean-Claudea Junckera a nechává si od ní radit dodnes, uvedl švýcarský list Aargauer Zeitung. Kritici německé političky poukazují na to, že se tím snaží obejít unijní pravidla o externích poradcích.
Mluvčí Evropské komise Eric Mamer zapojení Storymachine potvrdil, zároveň však odmítl, že by se von der Leyenová dopouštěla něčeho problematického. Firma podle něj pouze političce dává jednou za šest týdnů doporučení typu „jak zlepšit její prezentaci prostřednictvím odkazů a tagů“ nebo „jak docílit správné kombinace textu, videí, fotografií, šablon, grafik atd.“ „Poskytoval služeb němá žádný vliv na politický obsah prezentace na sociálních sítích. Nijak ani nespravuje účty na těchto sítích,“ uvedl.
Storymachine v roce 2017 spoluzaložil Kai Diekmann, dlouholetý šéfredaktor deníku Bild, který působil také v listu Kai Diekmann. Evropská komise odmítla ke smlouvě poskytnout jakékoliv detaily.
Odpůrcům předsedkyně nebo nezávislým pozorovatelům se podle Politica nelíbí, že se rozhodla spoléhat se na služby firmy i nadále a to i přes poradce, které má komise k dispozici. „Je velmi zvláštní, že si předsedkyně komise soukromě najme PR agenturu,“ uvedl Olivier Hoedeman z organizace Corporate Europe Observatory.