Německá firma se omluvila za rasistickou reklamu s vévodkyní Meghan
kontroverzní reklama
- red,
Vévodkyni Meghan, která se v sobotu svou svatbou s princem Harrym stala členkou britské královské rodiny, ve své reklamě využila německá firma Super Dickmann‘s. Na kontroverzním obrázku, který výrobci cukrovinek zveřejnili v den svatby, je vyobrazena kreslená postavička v podobě čokoládového bonbonu marshmallow, oblečená ve svatebních šatech. Firma se za reklamu omluvila a ze sociální sítě ji stáhla. Informuje BBC.
Obrázek, který propagoval známé německé cukrovinky Schokuss (čokoládové pusinky), a který se po stažení reklamy začal šířit po sociálních sítích, byl doplněn větou „Vy byste snad nechtěli být na místě Meghan?“
Kritika se na společnost snesla krátce po zveřejnění obrázku. Někteří uživatelé jej považovali za rasistický. Za nevhodné vyznění reklamy se později na facebooku omluvili i zástupci společnosti. „Velká omluva! Svět Super Dickmanna je barevný a rozmanitý, rasismus v něm nemá žádné místo,“ napsali.
Za nepřípustnou reklamu později označil i mluvčí společnosti Bernd Roessler. Uvedl, že společnost nevěnovala dostatečnou pozornost tvorbě příspěvku, který označil za „hloupý a trapný."
V Česku způsobil rozruch výrok nymburského radního a šéfa chlebské zoo Reného Fraňka. Ten se na svém facebookovém profilu o vévodkyni nevhodně vyjádřil v sobotu. „Když si následník bere cikánku, co by tam dělal?“ napsal Franěk v reakci na neúčast prezidenta Zemana. Za výrok se následně omluvit na facebookovém profilu středočeské organizace ODS.