ODS navrhuje jednu velkou parkovací zónu v Praze
Parkování v Praze
Parkování v Praze by se mělo zjednodušit, a to pomocí jedné velké parkovací zóny. Rezidenti s parkovací kartou by tak mohli zaparkovat bez ohledu na městskou část. Navrhuje to ODS, která v komunálních volbách v Praze obhajuje osm zastupitelských křesel. Jedna parkovací zóna by se ale netýkala historického centra Prahy.
„Parkování je v Praze obrovský problém. Rozšíření parkovacích zón v jednotlivých městských částech způsobilo obrovské problémy všem Pražanům, kteří se potřebují někam dostat autem. Parkování musí být jednoduché,“ řekl kandidát na primátora za ODS Bohuslav Svoboda. „Proto budu navrhovat systém jedné velké parkovací zóny, která by měla být po celém městě, kromě historické části Prahy. To Pražanům zajistí pohodlné parkování bez ohledu na konkrétní městskou část,“ dodal Svoboda, který pražským primátorem už byl v letech 2010 až 2013.
Kritický je vůči současnému nastavení parkovacích zón v Praze i místostarosta Prahy 9 a trojka na kandidátce ODS Tomáš Portlík. „Proč bych jako obyvatel devítky nemohl zastavit na Žižkově, když tam jedu s dítětem k lékaři, nebo v Holešovicích, když tam babičce vezu nákup? Původní dobrý úmysl, zlepšit možnost parkování pro místní obyvatele, se rychle zvrtl pouze na výběr jakési parkovací daně, a místní politici neměli odvahu s tím něco udělat,“ uvedl Portlík pro Echo24.
Jako první vznikly v hlavním městě zóny v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy provozují parkovací zóny radnice 13, 16 a 22. Od začátku února funguje v Praze 3 a 7 stejný režim jako v Praze 1, 5, 6, 7 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umisťovat parkovací karty, ale radnice registruje registrační značku vozu a auta tam kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.