Britové kritizují Lidl za plýtvání. Prodává loupanou cibuli v igelitu

Balené potraviny v Lidlu

Britové kritizují Lidl za plýtvání. Prodává loupanou cibuli v igelituNOVÉ
Prodejna Lidlu Foto:

Foto: Shutterstock

1
Svět
Echo24
Sdílet:

Obchodní řetězec Lidl v Británii čelí kritice zákazníků na sociálních sítích kvůli zbytečnému balení loupané cibule do igelitových obalů. Podle nich se jedná o plýtvání, které má dopad na životní prostředí. Navíc je i cenově značně nevýhodná. Informuje o tom server The Independent.

Uživatelé na Twitteru sdíleli fotky se zabalenou cibulí a hashtagem #pointlessplastic, tedy zbytečný plast, aby poukázali na dopad používání plastových obalů na životní prostředí. „Našla jsem ráno v Lidlu tuhle zrůdnost. Vážně? Dvě oloupané cibule zabalené v plastovém obalu. Ne, jasné ne Lidlu, nemám slov po takové plýtvání,” uvedla jedna z uživatelek na Twitteru. Další diskutující upozornili na fakt, že cibule má svojí přírodní slupku a je tedy zbytečné ji balit do igelitu.

Obchodní řetězec oloupanou cibuli prodává ve slevě po dvou kusech za cenu v přepočtu 23 Kč. Vážená cibule pak vyjde na necelých 16 Kč za kilogram. Nejde však o jediný případ zbytečného balení zeleniny, například řetězec Marks & Spencer stáhl kvůli kritice zákazníků balený květák řezaný na plátky.

Společnost se však nařčení z plýtvání brání. „I když jsme hrdí na to, že máme jednu z největších nabídek volného ovoce a zeleniny ze všech britských supermarketů, obaly hrají důležitou roli při zajišťování kvality a bezpečnosti našich výrobků a jsou zásadní pro minimalizaci plýtvání potravinami. Pokračujeme ve snižování množství obalů, které používáme, a zvyšujeme využití recyklovatelných materiálů v celém našem sortimentu,“ uvedlo britské zastoupení Lidlu na Twitteru.

Společnost Lidl se rovněž brání tím, že v Británii patří mezi řetězce s nejmenším podílem vyhozených potravin. „Tento produkt, který je ekvivalentem k předpřipraveným potravinám, které jsou dostupné i v jiných řetězcích, byl uveden na zkoušku pouze v několika vybraných supermarketech,” uvedl Lidl pro server The Independent.

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

Čtěte také:

Lidl má další problém s korektností. Na plakátu s kostelem opět chyběly kříže

Lidl ustupuje a po kritice změní kontroverzní „řecké“ obaly

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články