Americká CIA má nové logo. Na sítích za to sklízí posměch
ZPRAVODAJCI V NOVÉM
Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) se rozhodla jít s dobou, a tak představila novou grafickou identitu ve stylu současných designových trendů. Nový černobílý kabát, který zpravodajci dostali, vytlačil i původní barevné logo s hrdým Orlem bělohlavým – symbolem Spojených států. Část veřejnosti na sítích inovaci přijímá s posměchem.
Ve snaze o větší diversifikaci představila v pondělí CIA novou grafickou identitu, která se už projevila na webu a sociálních sítích agentury. CIA se v současnosti snaží oslovit širší spektrum nových uchazečů o zaměstnání, které by mělo odrážet současné demografické složení Spojených států, což se odrazilo i na novém vizuálním stylu agentury.
Ředitelka CIA ve svém vyjádření uvedla, že doufá, že nový web vzbudí zájem talentovaných Američanů a dá jim pocit „dynamického prostředí“, které je zde čeká. „Ušli jsme velký kus cesty. Když jsem odpovídala na nabídku práce já, odeslala jsem obyčejný dopis nadepsaný: CIA, Washington, D.C.,“ řekla pro agenturu Associated Press ředitelka CIA Gina Haspelová, která je historicky první ženou ve funkci. Pro Haspelovou je nabírání nových zaměstnanců klíčovou prioritou.
Od té doby, co se Haspelová chopila v roce 2018 funkce ředitelky, se agentura začala více soustředit na nábor nových zaměstnanců z řad etnických menšin, agentura také začala inzerovat na streamovacích platformách a založila vlastní instagramový účet.
Nový vizuál kritizuje například Zachary Roif, kreativní ředitel grafického studia R/GA, který ho porovnává s designem nezávislé reklamní agentury. „Je hysterické uvažovat o rebrandingu takové značky, jako je CIA, ve stejných intencích jako při změně vizuální identity reklamky nebo DTC značky. Tento trendy vizuální styl, který zvolili, je pravým opakem toho, co očekáváte od vládní instituce,“ cituje Roifa web AdAge.
Nový design vzbudil rozruch a posměšky zejména na sociální síti Twitter, kde řada uživatelů poznamenává, že nový design se stylem hodí spíše k progresivnímu hudebnímu festivalu nebo e-shopu s oblečením. Ostatní ho považují za vtip. Sociální sítě zaplavily také další nové variace loga, které recesisté neustále vytvářejí.