Šéf českého zastoupení Škoda Auto Luboš Vlček končí ve funkci
KONEC VE FUNKCI
Šéf českého zastoupení automobilky Škoda Auto Luboš Vlček končí k 1. září ve funkci. Vlček byl odpovědný za veškeré prodejní, marketingové a poprodejní aktivity značky na domácím trhu. Nahradí ho dosavadní šéf prodeje na českém trhu Jiří Maláček. Vlček ve Škodě zůstane, bude nově odpovídat za aktivity značky Škoda v západní Evropě, informovala ve středu automobilka v tiskové zprávě.
Vlček působí ve Škodě Auto a koncernu Volkswagen od roku 1992. Na pozici vedení českého zastoupení značky Škoda nastoupil v lednu 2014 po několikaletém působení ve společnosti Volkswagen Group China. "Dnešní úspěch značky Škoda na domácím trhu je zásluhou celého škodováckého týmu, od výrobního závodu přes importérskou organizaci až po naši dealerskou síť," řekl Vlček.
Maláček přišel do Škody v lednu. "Nová pozice je pro mě velkou výzvou. Jsem rád, že mohu být součástí úspěšného příběhu domácí značky," uvedl. Ve funkci se musel vypořádat mimo jiné s koronavirovou krizí.
Automobilka odmítla komentovat dotaz, zda je standardní, že tak důležitou funkci získá člověk s tak krátkou praxí ve Škodě, případně zda Maláček vyčníval nad další případné kandidáty. "Prosíme o pochopení, ale k tomuto tématu se nebudeme vyjadřovat," řekl mluvčí Pavel Jína.
V poslední době nejde o jedinou významnou personální změnu ve Škodě Auto. Na začátku července automobilka oznámila, že ve funkci skončí předseda představenstva Bernhard Maier. Jeho nástupce zvolí představenstvo společnosti v srpnu. Už předtím se vyměnil člen představenstva zodpovědný za nákup, Dietera Seemanna nahradil Karsten Schnake.
Firma bez odůvodnění oznámila Maierův konec ve funkci před týdnem. Podle německého listu Handelsblatt jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen. Delší dobu se píše o tom, že Volkswagenu vadí úspěchy Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním automobilům koncernu. Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík už dřív uvedl, že Volkswagen Škodě závidí úspěch. V médiích se objevily také informace, že Škoda svými úspěchy předbíhá i Audi, což pro koncern není dobré.
Odbory se například obávají dalšího směřování značky po nástupu nového předsedy představenstva. Není podle nich jasné, zda bude nový šéf chtít Škodu rozvíjet, nebo naopak zabrzdit, aby nebyla tak silnou konkurencí dalším značkám koncernu.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34.000 lidí.