80 tisíc lidí žádá Plagu, aby se školy otevřely až po prázdninách. Roušky by překážely ve výuce
KORONAVIRUS A VZDĚLÁVÁNÍ
Více než 80.000 lidí podepsalo petici, kterou žádají ministra školství Roberta Plagu (ANO), aby školy zůstaly uzavřeny do konce školního roku. Podle předsedy spolku Fórum rodičů Petra Chaluše byla dnes petice odeslána na ministerstvo školství a další místa. Signatáři se obávají toho, že by otevření škol zrychlilo šíření koronavirové nákazy. Také se jim nelíbí to, že by děti při vyučování možná nosily roušky. Podle dřívějších informací se s otevřením škol počítá po polovině května.
„Petice za uzavření škol do konce školního roku byla dnes odeslána s více než 80.000 podpisy občanů na ministerstvo školství, ministerstvo zdravotnictví, Centrální řídící tým COVID-19, Ústřední krizový štáb, petiční výbory Sněmovny a Senátu,“ uvedl Chaluš. Dodal, že Fórum rodičů, které petici podpořilo, bude s jejími autory nadále reagovat na odpovědi úřadů a vyjadřovat se ke změnám plánů na otevření škol.
Chaluš už dříve uvedl, že řada rodičů považuje nošení roušek ve školách, o kterém se zmiňovali jak Plaga, tak i náměstek ministerstva zdravotnictví Roman Prymula, za nezdravé. Roušky, stejně jako povinné dodržování rozestupů, by podle nich neměly na učení dětí dobrý vliv. Na to, že jsou úvahy o rouškách ve školách problematické, upozornil tento týden také spolek Učitelská platforma.
Signatáři petice se obávají i toho, že pobyt v uzavřených prostorách podpoří přenos nákazy a ohrozí zdraví učitelů i starších členů rodin. Podle nich je také nemožné, aby zmíněná pravidla dodržovaly děti v mateřských školách. Upozornili na to, že není jasné, jak by bylo řešeno například společné stravování.
Signatáři petice tedy navrhují, aby výuka na dálku pokračovala až do letních prázdnin. Podle nich se většina učitelů s on-line výukou už seznámila a změna jim umožní si učivo i vhodně naplánovat. Podobně se tento týden vyjádřila i předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová.
S peticí nesouhlasí předseda pražské pobočky Asociace speciálních pedagogů Jiří Pilař. Pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami je podle něj výuka přes internet problematická. Míní, že by bylo dobře, aby se děti do škol vrátily co nejdříve.