Švýcarská CNN zbankrotovala a končí. Kvůli koronaviru neměla dost inzerce
KRACH TELEVIZE
Švýcarská televizní stanice CNN Money Switzerland vyhlásila bankrot. Stanice, kterou založila CNN International Corporation teprve v roce 2018, tak činí kvůli nestabilnímu reklamnímu trhu v souvislosti s pandemií koronaviru. CNN International Corporation je taktéž partnerem české CNN Prima News. Se zprávou přišel server broadbandtvnews.com.
Televize se zaměřovala především na ekonomické zpravodajství a na zprávy a vývoj v byznysu. Správní rada se rozhodla vyhlásit bankrot poté, co v souvislosti s koronavirem řada inzerentů pozastavila či úplně zrušila inzerci. Dle správní rady se situace na trhu s inzercí, nyní v době koronaviru, výrazně zhoršila a trh ovládla nejistota. Tato situace znemožňuje řešení, která by vedla k úspěšnému financování činnosti stanice, uvádí správní rada v tiskové zprávě.
Bankrot stanice vyhlásila i přesto, že jí stoupal počet diváků. Jak se uvádí v tiskové zprávě „v kontrastu s prudce stoupající návštěvností příjmy společnosti výrazně klesly.“ Šéf stanice Christophe Rasch uvedl, že „hluboká krize a všeobecná nejistota z ní vyplývající, bohužel zastavila rozvoj skvělého týmu profesionálů, který začal nabírat na obrátkách.“ Ujistil však, že budou podniknuty kroky, aby dopad na 25 zaměstnanců stanice byl co nejmenší. Zároveň uvedl, že „Správní rada udělala jediné možné zodpovědné rozhodnutí.“
Stanice byla první celošvýcarskou stanicí v anglickém jazyce. Stanice byla součástí plánované expanze značky CNN Money ve světě, avšak nyní ukončila činnost po pouhém dva půl roce fungování.
S potížemi se potýká i česká verze americké stanice – CNN Prima News, která taktéž spolupracuje s CNN International Corporation. Stanice se po pouhých třech měsících fungování rozhodla „optimalizovat“ svůj program, když hlavní zpravodajskou relaci přesunula zpět na televizi Prima a zrušila pořad moderátorky Markéty Fialové „Silný Hlas“, který sledovaly pouze 4000 diváků. CNN Prima News po čtvrt roce fungování zatím dosahuje průměrného podílu celodenní sledovanosti 0,37 procenta mezi diváky nad 15 let. Je tak hluboko pod úrovní podílu 1,5 procenta, kterého chce dosáhnout do jednoho roku od zahájení vysílání.