Kremace na kliknutí a za týden urna s nebožtíkem. Startupy chtějí změnit pohřebnictví
NAKLÁDÁNÍ S NEBOŽTÍKY
Nová doba proměňuje i odvětví, která nedoznala změň třeba i století. V Severní Americe se podle listu The New York Times rozmáhá trh s pohřebními službami, které fungují jako mobilní aplikace. Uživatel vše objedná online z domova a za týden je hotovo. Očekává se, že tohoto způsobu budou v roce 2025 využívat téměř dvě třetiny zákazníků. „Startupy jako Solace, Tulip a Eirene doufají, že dokážou přeměnit kremaci v další velkou vlnu nákupů z domova,“ píše deník.
„Méně než dvě hodiny od objednávky zpopelnění, Eirene, startup z Ontaria, vyšle řidiče pohřební služby, aby vyvedl vaše milované. Tělo se přepraví do studeného skladiště, kde zůstane, dokud Eirene nevyřídí všechno papírování. Pak jeden partnerů společnosti tělo spálí a někdo, kdo pracuje pro Eirene, doručí popel k vaším svěřím, nebo jej zašle. To celé trvá týden,“ popsal list proces.
Podle něj jde o novou fázi online nákupů, které nezabrání ani veškeré civilizační zvyklosti. S narůstajícími počty úmrtí v souvislosti s koronavirovou pandemií by tuto možnost mělo údajně v roce 2025 využívat 63 procent zákazníků. Pro ně tu není jen Eirene Smart Cremation, After Cremation nebo Lumen.
Deník ale také upozorňuje na to, že pohřebnictví je něco, co potřebuje projít výraznější změnou. „Je to jedno z odvětví, které se za posledních sto let vlastně nezměnilo,“ uvedla zakladatelka Eirene Mallory Greeneová. Pořád někam musíte přijít, začít to zařizovat a vyplnit haldu papírů,“ dodala. Američané se totiž dodnes spoléhají na tradiční pohřební služby, kterých je asi 18 800 a téměř žádná pořádně online nefunguje. Z průzkumu z roku 2018 vyplývá, že jen 16 procent z nich uvádělo na svých internetových stránkách aktuální ceník.