Německý Bild vyšel bez fotek. Ukázal, jak jsou důležité
Kvůli tříletému chlapci
Úterní vydání nejčtenějšího německého deníku Bild vyšlo bez jakýchkoliv fotografií. Šéfredaktor listu Julian Reichelt ve svém vyjádření uvedl, že se tím redakce snaží obhájit zveřejnění fotky tříletého utonulého syrského uprchlíka Aljana Kurdího a poukázat na nespornou důležitost fotek.
,,Dnes máte zvláštní vydání Bildu. Vydání, které je pro nás obzvláště důležité. Vydání, které je bez redakčních fotek,“ uvedl Bild. ,,Tam, kde jsou jindy silné a výmluvné snímky, se nachází šedá pole. Na našem webu a v novinách jsme se vzdali fotek,“ vysvětluje dále deník. Na webovou verzi deníku se nicméně snímky vrátily v poledne.
Redakce Bildu chtěla tímto svým krokem poukázat na vliv a význam, které fotografie mají. „Bild se proto bude vždy zasazovat o zveřejňování kontroverzních fotografií – často i proti tvrdému odporu. Svět musí vidět pravdu, aby se změnil,“ obhajuje se Bild poté, co ho čtenáři kritizovali za necitlivé publikování fotky mrtvého chlapce.
Guten Morgen aus Berlin. Das ist unsere heutige Titelseite: http://t.co/HgLKG41sOh pic.twitter.com/ACA1Inbz5d
— BILD (@BILD)
8. Září 2015
Zveřejnění fotografie Ajlanova těla ležícího na pláži vyvolalo celosvětovou debatu o tom, do jaké míry je vhodné a únosné takovéto snímky otiskovat. Fotka se nicméně stala jedním ze symbolů zoufalství uprchlíků, kteří podnikají na cestě do Evropy riskantní plavby přes Středozemní moře. Bulvární Bild ji proto významově připodobnil ke slavnému snímku Nicka Uta z roku 1972, na níž je zachycena nahá a popálená dívka prchající z vesnice zasažené napalmem během války ve Vietnamu. Také tento snímek ve své době šokoval a změnil pohled veřejnosti na tuto válku.
Warum @BILD heute keine Bilder zeigt! http://t.co/qWQ9Z1OkbR pic.twitter.com/SXY9DoXgj2
— Kai Diekmann (@KaiDiekmann)
8. Září 2015