Balšínek: Echo Prime chce bojovat proti stupiditě klikání

Rozvoj Echo Media

Balšínek: Echo Prime chce bojovat proti stupiditě klikáníNOVÉ 1
Domov
Echo24
Sdílet:

Do portfolia Echo Media přibude prémiová stránka Echo Prime. Detaily nového webu s placeným obsahem představil v rozhovoru pro server Mediaguru vydavatel a šéfredaktor Dalibor Balšínek.

Proč se Echo Media pouští do uvedení dalšího nového webu?

Nový web, který uvedeme pod názvem Echo Prime, má bojovat s největším nešvarem a nevýhodou současných zpravodajských serverů. Čtenáři jsou zasahováni nekonečným informačním proudem, často plným balastu a informačního šumu. Informace tak po nich stékají a jen málo z nich se dostane dovnitř. Podoba dnešních zpravodajských serverů je jiná ráno, v poledne a večer. Zpravodajské servery z povahy své technologie informace netřídí a čtenáři v žádném okamžiku nedostávají přehled o podstatném. Echo Prime stavíme proti tomuto trendu. Bude velmi konzervativní, denně budeme publikovat pět až osm velkých textů, vedle toho budeme publikovat online skutečně relevantní zprávy z domova a ze světa. Nabídneme i uspořádaný výstup z Monitoru24 a všechny texty z Týdeníku Echo. Žádné klikačky a podbízivé zprávy, které v honbě za pageviews musí publikovat prakticky všechny větší a velké servery, tam nenajdete. Na jedno místo tak soustředíme náš veškerý placený obsah Echo Media. Echo Prime bude prémiový produkt za prémiovou cenu.

Jak často se tedy budou na Echo Prime texty měnit?

Otvírák se bude měnit ráno a večer, zároveň vymýšlíme takový koncept, aby každý větší text vydržel na homepage dva až tři dny. Texty budeme členit podle žánrů tedy na Události, Komentáře, Eseje, Rozhovory, Salon a Umění@Kritika, podobu krátkých zpráv budou mít Business Monitor 24 a Zprávy dne. Tématickou orientaci umožníme pomocí tagů. Echo Prime je bojem proti stupiditě klikání a povrchnosti. Pozoruji to sám na sobě. Například v pondělí a úterý, mám spoustu porad a vůbec nestačím sledovat, co se děje. Na Echu24 stíhám v podstatě jen titulky a několik dobrých textů mi unikne, protože se propadnou, zmizí z homepage a skončí v internetové černé díře.

K Echo Prime mě vedou taky ekonomické důvody. Máme nespočet případů, kdy autor pracuje na textu šest hodin a jeho práce ani těch šest hodin na homepage nevydrží a vytlačí ho jiné texty, které mají větší čtenost, byť s menší informační hodnotou. A jsem naštvaný, kolik dobré práce se propadne do té černé díry. Zároveň se na editory za hledání atraktivních textů nemůžu zlobit, tlačím je k vysokým číslům, protože Echo24 je financováno z reklamy a ta se odvíjí od pageviews a návštěvnosti. Je to ďábelský uzavřený kruh. Důležité přitom je, že i kdybychom ještě zdvojnásobili stávající návštěvnost, nezdvojnásobíme inzertní příjmy. Pro to pro nás vidím jako klíčové příjmy z prodeje obsahu.

Echo Prime se postaví vedle stávajícího Echo24.cz. Jaká bude mezi nimi provázanost?

Start Echo Prime je součástí komplexního projektu. Dokončujeme velký předplatitelský systém, který nám umožní efektivně spravovat tištěné a elektronické předplatné, včetně zpětného oslovování čtenářů, řešení účetní administrativy a zároveň umožní mnohem efektivnější práci s placeným obsahem. Echo24.cz patří k serverům, které mají vysoké procento uživatelů s adblockerem. V našem případě je to asi 15 %. V první fázi se tedy zaměříme na tento problém. Nebudeme zobrazovat obsah těm uživatelům, kteří mají zapnutý adblocker. Obsah bez reklam jim ale uvolníme v případě, pokud zaplatí 49 Kč měsíčně. A stejnou službu nabídneme všem dalším uživatelům Echo24.cz. Za 49 Kč měsíčně jim zobrazíme obsah bez reklam. Výhoda je ta, že vedle absence reklamy se stránky budou načítat rychleji. Reklamy totiž web značně zpomalují. Zároveň předplatitelé obsahu bez reklamy mohou podpořit existenci webu. Vedle toho poběží free verze Echo24 ale s reklamou.

Zpoplatnění obsahu pro adblockery bude velmi pravděpodobně znamenat jejich odchod. Nebudou vám chybět do celkových statistik vývoje návštěvnosti?

Tito uživatelé nám obchodně mnoho nepřinášejí, nejsme nezisková organizace ani nežijeme z dotací. Z teorií o sdílení se nenajíme – buď s reklamou, nebo je nutné platit. Nechci hrát na to, že jsem rád, že web někdo čte zcela zadarmo. Lékař také neléčí zadarmo.

O ochotě Čechů platit za obsah na internetu, ceně předplatného za Echo Prime ale i o nové službě monitoringu médií Business Monitor 24 i celkově o hospodaření a plánech Echo Media si přečtěte v celém rozhovoru s Daliborem Balšínkem na stránkách Mediaguru.

Sdílet:

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články