Rohlík.cz dostává naloženo od vlastních kurýrů. Těm horším chce ubrat na odměnách
KRITIKA FIRMY
Sociální sítě od minulého týdne plní stížnosti řidičů dovážkové služby Rohlík.cz, kteří se vzpírají firemním změnám ve způsobu odměňování. Aby si totiž kurýři Rohlíku vydělali stejnou částku jako doposud, musí nově splnit určitá kritéria, mezi něž patří dostatečně vysoké hodnocení od zákazníku nebo dodržování pravidel silničního provozu. Společnost úpravy odůvodňuje motivací méně výkonných pracovníků.
Odpor proti vedení společnosti se začal objevovat především v komentářích a v diskuzi na facebookové stránce Rohlíku. V souvislosti s kritikou služby se často objevovalo heslo „Neberte kurýrům peníze“ a vznikla také petice protestující proti postupu Rohlíku.
„V dnešní době kdy narůstá inflace a to se projevuje na nárůstu cen zboží a energií, tak Rohlík, který zaznamenal za “doby Covidu” takový rozmach šáhne na peníze těm, kteří se na jeho oblibě výrazně podílí? To mi hlava nebere a místo zvyšování úrovně to spíš vypadá jako špatný krok managementu,“ vyčítá kupříkladu jedna z uživatelek.
Společnost se brání tím, že změny postihnou jen malé množství kurýrů. „V srpnu jsme všem kurýrům významně navýšili odměny, protože jsou pro nás naprosto zásadní. Spokojení kurýři dělají spokojené zákazníky, proto jsou naše odměny kurýrům mezi 50-70 tisíci Kč měsíčně. A tak to i zůstane, většina našich kurýrů je skvělá. Máme ale i takové, kteří občas nějaký prohřešek provedou, takže pokud má některý kurýr horší hodnocení od zákazníků nebo nejezdí bezpečně, o část té navýšené odměny přijde. Ale týká se to jen menšiny kurýrů, naším cílem není ušetřit peníze na odměnách kurýrů,“ uvedl Rohlík s dodatkem, že vše ještě s kurýry řeší.
Olin Novák, šéf Rohlíku.cz, rovněž natočil video, v němž zákazníkům vysvětloval, že systém, kdy každý z kurýrů dostává stejně, nepovažuje za férový. „Fenomenální kurýr, na kterého si nikdo nestěžuje a jezdí bezpečně, si nevydělal ve výsledku o tolik více než kurýr, který třeba zrovna nemá dobrý den, nebaví ho to, nebo je mu zákaznická zkušenost prostě jedno. S tím já nedokážu žít,“ nechal se slyšet.
Podle něj stačí i malé množství špatných kurýrů, kteří dokážou zkazit dojem z jinak kvalitní služby. V médiích se hovořilo o tom, že firma stanovila hranici zákaznického hodnocení na 4,78 bodu z 5. Pokud bude řidičovo hodnocení nižší, o část odměn přijde.
Za Rohlik.cz stojí zakladatel Slevomatu a DameJidlo.cz Tomáš Čupr. Mateřská Rohlik Group expanduje na zahraniční trhy, funguje v Maďarsku, Rakousku a Německu. V roce 2022 chce pod značkou Sezamo expandovat do Itálie, Rumunska a Španělska. Společnosti se dařilo. Uplynulý kalendářní rok uzavřela s obratem přes 300 milionů eur (7,8 miliardy Kč), což je roční nárůst o více než 100 procent, a 750 000 zákazníky.