Švýcaři po skandálu zakázali prodej naftových VW i škodovek

Skandál s naftovými motory

Švýcaři po skandálu zakázali prodej naftových VW i škodovekAKTUALIZOVÁNO 1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Švýcarsko kvůli skandálu s manipulací měření emisí u naftových vozů dočasně zakázalo prodej některých typů vozů koncernu Volkswagen. S odvoláním na Spolkový silniční úřad (Astra) o tom dnes informoval server 20 Minuten. Opatření se údajně týká i vozů značky Škoda vyráběných v Mladé Boleslavi.

Úřady prý chtějí zabránit, aby se na švýcarské silnice dostaly další vozy s naftovými motory, u kterých se používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Opatření by se mělo dotknout asi 180.000 kusů dosud neprodaných modelů značek Škoda, Volkswagen, Audi a Seat roků výroby 2009 až 2014 vybavených naftovými motory 1,2TDI, 1,6TDI a 2.0TDI s emisní normou Euro 5. Nařízení se nijak netýká již prodaných vozů, řidiči je tak smí nadále užívat bez omezení.

Mluvčí mladoboleslavské automobilky Škoda Auto Jozef Baláž dnes ČTK sdělil, že všechny aktuálně vyráběné vozy Škoda, nabízené v Evropské unii a také ve Švýcarsku, jsou vybaveny motory, které odpovídají požadavkům normy Euro 6. „Splňují veškeré zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí,“ zdůraznil.

Skandál vypukl minulý týden, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u téměř půl milionu vozů VW a Audi s naftovými motory, které se za posledních sedm let v USA prodaly, používal klamavý software. Volkswagenu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard Kč). Aféru tento týden začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

‚Motory škodovek odpovídají předpisům‘

Na obcházení emisních testů se přišlo u koncernových motorů TDI pod typovým označením EA 189. Šéf prodejní organizace Škody Auto v ČR Luboš Vlček uvedl, že mladoboleslavská automobilka v minulosti přebírala motory řady EA 189 od skupiny Volkswagen a ve vozech Škoda byly tyto motory instalovány.

„Motory řady EA 189 už nejsou v ČR a v Evropě do vozů značky Škoda montovány. Aktuálně vyráběné a nabízené vozy značky Škoda na území Evropské unie jsou vybaveny motory, které odpovídají požadavkům normy Euro 6 a splňují zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí,“ podotkl Vlček.

Pro zákazníky je podle něj důležité, že všechny dotčené vozy jsou z uživatelského hlediska naprosto bezpečné a schopné každodenního provozu. „Technický vývoj skupiny Volkswagen intenzivně pracuje na tom, aby byly odchylky prostřednictvím technických řešení odstraněny. Škoda bude své zákazníky co nejdříve informovat o případných nezbytných opatřeních,“ dodal Vlček.

Kvůli skandálu z čela největšího světového prodejce automobilů ve středu odstoupil Martin Winterkorn. V pátek ho nahradil Matthias Müller, dosavadní šéf dceřiné společnosti Porsche. Změny se dotkly i české součásti Škoda Auto. Její dosavadní šéf Winfried Vahland od listopadu povede aktivity koncernu v USA, Kanadě a Mexiku a v čele mladoboleslavského podniku jej nahradí Bernhard Maier.

Čtěte také: Emisní skandál má první oběť. Šéf Volkswagenu odstoupil

Skandál ve Volkswagenu. Kolik ho bude stát podvod s emisemi?

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články