Šlechtová čelí kritice kvůli skryté reklamě na internetu
SKRYTÁ REKLAMA
Ministerstvo pro místní rozvoj, jemuž šéfuje Karla Šlechtová (za ANO), vyvolalo velký rozruch. Resort si totiž objednal reklamu na serveru Krajské listy a utratil za ni bezmála 60 tisíc korun. Reklamní články se ale na webu objevily mezi ostatními zprávami, takže nebylo patrné, že jde o komerční sdělení. Podobné články by přitom měly být jasně označeny, píše na svém zpravodajském webu Český rozhlas.
Součástí balíčku, který si ministerstvo objednalo u Krajských listů, byl reklamní banner, dva články a jeden rozhovor. Resort ministryně Šlechtové chtěl propagovat národní dotační programy a podporu v regionech, ze reklamu podle rozhlasu zaplatil 59 290 korun.
Propagační články se však na webu objevily bez obvyklého upozornění, že se jedná o komerční sdělení či reklamu. Upozornění se u nich objevilo až poté, co se případem začal zabývat rozhlas.
Proč se články na webu objevily bez upozornění v tuto chvíli není jisté. „Nezlobte se na mě, ale toto je záležitost vydavatele. S těmito dotazy se prosím obraťte na Krajské listy,“ uvedla mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Veronika Vároši.
Pozornost budí i skutečnost, že se reklama ministerstva objevila právě na serveru Krajské listy. Ten má totiž podle rozhlasu blízko ke společnosti Our Media, která vydává například kontroverzní Parlamentní listy. Ty think-tank Evropské hodnoty v minulosti označil jako dezinformační web.