V Česku začíná byznys s pokémony. Agentura vyšle postavičky do prodejen a barů
Z hráčů mají být zákazníci
Na celosvětový úspěch mobilní hry Pokémon GO začínají reagovat i české firmy. Potenciálu, který tato mánie nabízí, se rozhodla využít reklamní agentura Nobord a založila takzvanou první českou agenturu s pokémony Kantò. Firmám nabízí umístit do jejich provozoven postavičky, které za sebou přilákají lovce pokémonů, a tím pádem i potenciální zákazníky.
„Kromě toho, že umíme přivést pokémony do prodejny či podniku klienta, umíme mu také poradit s nastavením doprovodných marketingových aktivit, které z hráčů udělají zákazníky,“ uvádí Josef Hovad, majitel agentury Nobord, která dlouhodobě hledá nové možnosti marketingové komunikace.
Pokémon GO vidí jako zlomový bod ve způsobu využití mobilních technologií, na který buď mohou marketéři zareagovat a využít jej ve svůj prospěch, nebo zaspat a nechat si prostor zabrat konkurencí. „Proto jsme založili Kantò,” dodává.
Čtěte také: Nová hrozba pro izraelskou armádu: Pokémoni
Vůbec prvním klientem se pak stala vinohradská kavárna Prádelna Café. Agentura jí spravuje umístění takzvaného Lure modulu na přilákání pokémonů a stará se i o navazující marketingové aktivity, s cílem přilákané „chytače“ pokémonů přeměnit v zákazníky.
Hlavním přínosem projektu je podle jeho zakladatele komplexní management správy vábniček pokémonů. „Zajistit kontinuálně vysokou hustotu pokémonů na několika pobočkách je extrémně náročné na management. My jsme to schopni zvládnout s podstatně nižšími náklady,” slibuje.
Čtěte také: Místo Pokémona našel mrtvolu. Virtuální šílenství řeší policie
Zda se nová agentura na pokémony uchytí, závisí především na budoucnosti samotné hry. Zatím nikdo nedokáže odhadnout, jestli bude mánie okolo Pokémon GO trvat týdny, měsíce nebo roky. A o to rychleji se snaží marketéři jednat.