Skandál na taneční scéně. Známý český DJ hrál na playback
Playback vadí
Asi nejznámější český DJ a moderátor Evropy 2 Michael Burian čelí kritice poté, co hrál podle mnohých předpřipravený hudební set na festivalu Mácháč na konci srpna. Taneční komunita poukazuje hlavně na zveřejněné video z Burianova vystoupení, kde je údajně jasně vidět, že nepoužívá klíčové části mixážního pultu.
Tyto zprávy údajně potvrzuje také plošné mazání videa ze setu Michaela Buriana z 20. srpna, které bylo před nedávnem nahráno na YouTube. Jak to tak ale bývá, o co víc se někdo snaží smazat něco z povrchu internetového, o to více se ten konkrétní materiál repostuje a znovu nahrává na nejrůznější servery.
Poté, co nahrávací společnost Buriana zablokovala všechna videa z tohoto konkrétního setu na videoserverech YouTube a LiveLeak, se v nezměněné verzi začal objevovat na o něco méně mainstreamových serverech a obecně tam, kde není snadné docílit smazání určitého obsahu i v případě držení autorských práv.
Komunita kolem taneční hudby tak začala sdílet toto video například z ruského serveru Rutube. Na něm je podle odborníků z branže jasně vidět, že bylo vystoupené téměř celé předpřipravené.
„Schválně sledujte druhou šavli, která je během jeho ‚hraní‘ pořád nahoře. Kromě pár efektů tak Burian na pódiu dělal šaška a mával rukama,“ napsal server Rave.cz věnující se taneční scéně s odkazem na pozice tahových potenciometrů na mixážním pultu.
K situaci se zatím sám Burian nevyjádřil. Postupně mizí i komentáře na jeho Facebooku, ve kterých ho většina diskutujících za tento „nedjský“ přístup kritizuje. Posměšně bývá v různých kolážích přirovnáván například k jednomu z nejúspěšnějších DJů a producentů planety Davidu Guettovi, kterému jeho hraní na playback a přehrávání připravených setů na koncertech bylo v minulosti značně vytýkáno. A i když se tak může zdát, že předpřipravených je většina setů elektronické hudby, pravý DJing obnáší poměrně komplexní soustavu úkonů počínaje prací s davem a showmanstvím, konče samotným mixováním, napojováním písniček, upravováním hlasitosti a synchronizací celého představení na místě.