Hijarbie. Nová Barbie muslimského vyznání
Globální trh s hračkami
Na konci ledna představila americká společnost Mattel novou, realističtější variantu své nejslavnější panenky. Barbie je nyní oblejší: má větší ňadra a pozadí, silnější stehna a výraznější bříško. Muslimská studentka z Nigérie ale i tak nebyla s podobou Barbie spokojená. Podle ní dětem chyběla důležitá verze této panenky – a to žena islámského vyznání. Začala proto takzvanou Hijarbie vyrábět sama, píše Jerusalem Post.
Čtyřiadvacetiletá studentka Hannefah Adamová z Nigérie si ,,díry na trhu“ všimla během svých studií ve Velké Británii. ,,Po návratu do Nigérie jsem šla do obchodu, koupila tam panenku, oblékla ji, nafotila a tak jsem se dostala až sem,“ vzpomíná Adamová na své začátky.
Podle ní je pro dívky důležité, aby si uvědomily, že i zdrženlivost v oblékání může být trendy a „in“. Adamová je přesvědčená, že panenky symbolizující různá náboženství a kultury prospívají ke zlepšení sebeúcty u dětí.
Šaty na panenky Barbie šije Adamová sama a fotky svých výtvorů pak jednoduše sdílí na svém Instagramovém účtu. Od loňského prosince vyrobila již patnáct modelů pro muslimskou Barbie. Nyní pracuje studentka na své vlastní značce oblečení “Hanie“, kterou chce uvést na trh.