Facebook může připravit uchazeče o zaměstnání
Sociální sítě
Dávejte si velký pozor na to, co uvádíte ve svých profilech na sociálních sítích. Kvůli zkresleným informacím nebo nevhodnému obsahu na svých uživatelských profilech totiž nezíská zaměstnání až třetina uchazečů, vyplývá z aktuálního průzkumu agentury Grafton Recruitment.
Sociální sítě neslouží jen uchazečům o zaměstnání k tomu, aby na nich nalezli nabídku práce, ale využívají je také personalisté firem. Ti na nich hledají své potenciální zaměstnance. Sociální sítě představují pro personalisty možnost jak oslovit zajímavé kandidáty, často ale fungují spíš jako síto, kterým uchazeč neprojde. Devět z deseti z personalistů spoléhají na LinkedIn, zhruba 30 % na Facebook.
Podle internetového portálu Marketing journal personalistům nejvíc vadí lhaní o dosažené kvalifikaci. To vedlo k ukončení přijímacího řízení až v 13 % případů. Dalšími prohřešky mohou být nevhodné fotky nebo komentáře, negativní zmínky o předchozím zaměstnavateli či špatné komunikační schopnosti. Uchazeči mohou doplatit i na příspěvky o drogách, diskriminaci nebo alkoholu.
Agentura Grafton Recruitment proto přidává několik rad, jak si zajistit dobrou online reputaci. Lidé by měli důkladně vyplnit svůj profil a to včetně fotografie. Fotografie má korespondovat se současnou podobou člověka a má být profesionální, tedy ne ze sportu či z dovolené. Profil na sociální síti by se měl bezpodmínečně shodovat s životopisem, který uchazeč o zaměstnání rozesílá. Samozřejmé je, aby profil na Facebooku neobsahoval nevhodné fotky a komentáře nebo nevhodné připomínky k předešlým zaměstnavatelům.
Čtěte také: Facebook sází na videa a válcuje YouTube