Nápoj myslivecký a rybářský. Dominik Hašek budí reklamou posměch

PODNIKÁNÍ LEGENDY Z NAGANA

Nápoj myslivecký a rybářský. Dominik Hašek budí reklamou posměchVIDEO
Dominik Hašek v novém propagačním videu. Foto: Reprofoto: Facebook / Smarty - pro ty, kdo milují přírodu
1
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Někdejší hokejovou legendu a hrdinu z Nagana, brankáře Dominika Haška, ani přes nejistou odezvu veřejnosti neopouští podnikatelské nadšení. Aktuálně zveřejnil video, ve kterém propaguje – nebo se aspoň snaží propagovat – novou příchuť svého energetického nápoje Smarty. Hašek však ve videu působí nezvykle strojeně a video na internetu budí spíše posměch.

Řada lidí zná Dominika Haška jako hokejového brankáře a legendu z Nagana. Mnoho lidí ale neví, že „Dominátor“ se dal v posledních letech znovu na podnikání. Například v roce 2014 začal prodávat energetické nápoje Smarty, které od té doby propaguje mimo jiné na internetu. Haškova propagační videa však na sociálních sítích vzbuzují rozporuplné reakce.

Nejinak je tomu i v případě aktuálního videa, ve kterém Hašek prezentuje novou verzi nápoje – Smarty myslivecký a rybářský. Jakkoli může člověku takový název připadat zvláštní, Hašek o něm hovoří se vší vážností. S kamennou tváří a s pevným hlasem upozorňuje zejména na „lehký nádech“ a „nezaměnitelnou chuť“ nového nápoje, zatímco sedí za kancelářským stolem. Video můžete zhlédnout níže.

V dalším novějším videu pak Hašek oznamuje, že jeho firma hledá spolupracovníka, který by se jí staral o facebookové stránky. I toto video přitom působí poněkud nezvyklým dojmem – Hašek v něm říká, že kromě schopnosti spravovat facebookové stránky se po uchazeči vyžaduje také kladný vztah k myslivosti a přírodě.

V souvislosti s novou verzí nápoje Hašek změnil i ústřední hashtag jeho internetové kampaně. Své příspěvky na internetu dosud doplňoval hashtagem #onbaví, nově je označuje #onchrání. Naráží tím na skutečnost, že nově půjde z každého prodaného nápoje jedna koruna na akce spojené s ochranou přírody.

Haškova videa, ve kterých propaguje nápoje Smarty, dlouhodobě budí u části veřejnosti posměch. A to nejen u „řadových“ uživatelů sociálních sítí, ale i některých marketingových expertů. Lidé kritizují například (podle jejich názoru) špatnou úroveň zpracování videí nebo údajnou strojenost a neautentičnost Haškova projevu.

Špatná reklama taky reklama?

„Dominátor“ a lidé z jeho okolí si však z kritiky nic nedělají a říkají, že propagaci značky si chtějí i nadále dělat po svém. Z dřívějšího vyjádření marketingového manažera firmy Jiřího Procházky vyplývá, že negativní reakce jsou možná přesně to, o co Smarty usiluje. Jinými slovy – není vyloučené, že projekt Smarty se řídí heslem „špatná reklama je taky reklama“.

„Podobnou kritiku vnímám osobně špatně, ale může a nemusí to být i náš záměr se nechat takhle propagovat,“ uvedl k tomu Procházka loni v dubnu na publicistickém festivalu Všemi směry podle serveru Generace20.

Kvůli svérázným videím a dalším příspěvkům se na internetu dokonce objevila recesistická stránka „Marketingová škola Dominika Haška“. Na ní se objevují příspěvky, které si z Dominika Haška a jeho firmy utahují.

Hašek už zkoušel podnikat v minulosti. Ještě coby aktivní hokejista představil například značku sportovního oblečení Dominator. Značce se ale příliš nedařilo a ztráty firmy podle Haška dosáhly 90 milionů korun, napsal před časem server iHned.cz.

Kromě zmiňovaných videí se firma na sociálních sítích propaguje i takzvanými Smartyho snídaněmi. Na Facebooku firmy se v pravidelných intervalech objevují fotky jídel, které její zaměstnanci snědí. I v tomto případě však firma postupuje poněkud svérázným způsobem.

Například v pátek se na stránce firmy objevila fotka housky položené na plátku sýra, do které je zastrčená klobása. Podle popisku má tato snídaně připomínat „holandský tank ypr-765“. I v tomto případě příspěvek vzbudil rozporuplné reakce, lidé v diskusi upozorňují například na to, že houska vypadá poněkud seschle.

Nadšenci do zbraní by mohli rovněž namítnout, že holandský YPR-765 ve skutečnosti není tank, ale bojové vozidlo pěchoty. Záměna tanků a bojových vozidel pěchoty je u širší veřejnosti celkem běžná, mezi oběma typy vozidel však existují podstatné rozdíly – podobně jako mezi samopaly a útočnými puškami, které si rovněž řada lidí plete.

Čtěte také: Novinářka Klicperová schytala kritiku za fotku s puškou na střílení ‚isisáků‘

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články