Subaru Forester e-Boxer: Hladká jízda silnicí i terénem

TÝDENÍK ECHO

Subaru Forester e-Boxer: Hladká jízda silnicí i terénem 14
Auto
Sdílet:

Forester patří mezi zásadní modely japonské značky – od roku 1997 bylo v pěti generacích vyrobeno přes pět milionů kusů. Aktuální šestá generace přináší další vylepšení novinky, ale tradičně se spoléhá na symetrický pohon všech kol a plochý motor.

Aktuální generace je celkem čerstvá, v Japonsku se vyrábí teprve od minulého roku. Zatímco první generaci bychom zařadili spíš mezi crossovery (což dnes splňuje Crosstrek), současná splňuje parametry středního SUV. Oproti předchůdci zaznamenala s délkou 4670 mm a rozvorem 2670 mm nárůst délky i šířky. Jelikož vůz je určen pro široké možnosti použití, nejnižší bod vozu je umístěn 220 mm nad povrchem.

Nový model byl samozřejmě vylepšen v celé řadě ohledů – od torzní tuhosti karoserie přes nové funkce bezpečnostního systému EyeSight či úroveň odhlučnění až po vnitřní výbavu. Pohled do ceníku tak odhaluje novou výbavu Field, která nabízí odolnější koženkové čalounění interiéru, vhodnější pro dobrodružnější styl využití Foresteru.

Ostatně s tradičním stálým pohonem všech kol s optimálním rozložením hmotnosti mezi nápravy si Forester v pohodě troufne i do středního terénu. Kromě již zmíněného mu tam pomáhá terénní režim X-Mode, který zlepšuje trakci a schopnost manévrovat na nezpevněném povrchu. Celek je poháněn pouze jedním motorem, zvaným e-Boxer. Jedná se o dvoulitrový plochý atmosféricky plněný čtyřválec, jemuž pomáhá elektromotor integrovaný v bezstupňové převodovce. S celkovým výkonem 136 koní a 182 Nm při hmotnosti 1693 kg zvládne zrychlit na stovku za 12,2 s a rozjede se maximálně na 188 km/h. Již čísla napovídají, že v takové konfiguraci je vůz vhodnější pro řidiče, kteří příliš nespěchají a raději se kochají.

Na silnici se vůz velmi snadno řídí a jízda s ním je hladká a lehká, s rychlými reakcemi pedálu plynu i citlivými brzdami. V zatáčkách je díky lehkému řízení a čitelným vlastnostem neutrální a nenáročný na ovládání. Skutečné kouzlo fajnového podvozku odhalují až nerovnosti, případně rovnou terén – vůz jsme vyzkoušeli na různých površích a musíme uznat, že podvozek je i přes použití velkých kol velmi tichý a komfortní, a to jak na špatné silnici, tak i v bahně, na písku či lesních cestách. To ocení zejména dobrodružnější povahy.

Cílovou skupinu v tomto ohledu jistě potěší i vnitřní prostor vozu – z hlediska použitých materiálů je to taková japonská klasika, ale z hlediska vnitřní prostornosti a využitelnosti umí Forester potěšit. Nejen základním zavazadlovým prostorem o objemu 508 litrů, ale také množstvím odkládacích prostor, dobíjecích míst či logickým ovládáním většiny funkcí (kromě vypínání vtíravých asistentů), ale také širokou nabídkou outdoorových doplňků, které vůz umí proměnit až v takovou soft verzi expedičního parťáka. Po delší jízdě bychom zvolili jiný materiál čalounění sedadel než neprodyšný koženkový Star Tex verze Field – na výběr je buď kožený, nebo látkový v nižší výbavě.

Jediným limitem bude pro většinu uživatelů v terénu trakce použitých silničních pneumatik, ale pro dobrodružné výlety je Forester příjemným společníkem. Benzinový motor si v průměru říká o zhruba 8 litrů paliva na 100 km, pokud ho budete trochu ždímat, spotřeba stoupne o litr. V tomto ohledu je škoda, že Subaru už nenabízí například efektivní turbodiesel, který by se nám pod kapotou líbil z hlediska poměru výkon/spotřeba víc. Ale taková je bohužel doba.

Subaru nabízí svou aktuální prodejní jedničku a prakticky stěžejní model ve čtyřech jasně strukturovaných výbavách, přičemž u všech platí zaváděcí cena – základní Active stojí 985 000 Kč, následující Comfort pak 1 040 000 Kč, testovaný Field 1 150 000 Kč a vrcholný Touring 1 235 000 Kč.

Nový Forester pokračuje v dlouhé tradici a je velmi tichý, komfortní a schopný v terénu. Je vhodný pro někoho, kdo hledá klid a komfort nejen v přírodě, ale nepohybuje se svižnějším tempem ani při běžném ježdění po silnici.

 

Plusy: schopnosti v terénu, komfort podvozku 

Minusy: slabší motor, otravné bezpečnostní systémy

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články