Jedna reklama, propad prodejů přes 20 %. Budweiser se vzpamatovává z podpory transgenderu

Jedna reklama, propad prodejů přes 20 %. Budweiser se vzpamatovává z podpory transgenderu
Budwaiser zaznamenal během měsíce od publikování reklamy s trangender influencerkou propad prodejů o 20 %. Foto: Shutterstock
1
Svět
Sdílet:

Společnost Budweiser se stále vzpamatovává z transgender reklamy z minulého měsíce. Echo o reklamě, po které společnost ztratila na hodnotě 5 miliard dolarů na akciích, psalo zde. Společnost už po nepovedené reklamě přijala řadu kroků. Marketingová ředitelka, která reklamu měla na starost, čerpá dovolenou, zároveň firma oznámila ztrojnásobení peněz na reklamu a nadále ujišťuje, že se jednalo o jednu jedinou "vadnou" reklamu. Přesto společnost v dubnu zaznamenala propad prodejů přesahující 20 %. Informuje agentura AP či Daily Mail.

Na začátku dubna společnost oznámila spolupráci s transgender influencerkou Dylan Mulvaneyovou, která na svém Tiktoku zveřejnila krátké video s basou piv Bud Light, které dostala od firmy k prvnímu výročí své tranzice. Jedna krátká reklama rozjela nebývalou vlnu kritiky na sociálních sítích, ale i v hospodách. Kritika se krátce na to projevila v poklesu hodnoty akcií. Nyní, měsíc od reklamy, přišla první oficiální čísla poklesu prodejů.

A ty jsou pro firmu alarmující. Ve Spojených státech v porovnání z dubnem loňského roku klesly prodeje piva Bud Light o 21 procent. Nejvíce, téměř o 30 % poklesly prodeje firmy na americkém středozápadě. Zde firma, která značku Budweiser prezentovala jako značku pro pracující a patrioty, měla vysoké zastoupení.

Vedení firmy minulý týden ujišťovalo, že jednu nepovedenou reklamu zvládne. Zároveň upozornil, že od začátku roku klesly prodeje firmy Budweiser o pouhá tři procenta. „Tohle byla jedna plechovka, jeden influencer , jeden status, ne kampaň,“ ujistil šéf InBev Michel Doukeris belgického konglomerátu pod který Budweiser spadá. Zároveň firma uvedla, že ztrojnásobila prostředky Bud Lightu na reklamu a, že i finančně podporuje prodejce a dovozce Budu Light, kterých se nepovedená kampaň dotkla.

Kampaň, která měla dalekosáhlé důsledky otřásla i vedením firmy. Viceprezidentka pro marketing Alissa Heinerscheidová, která za svůj cíl uvedla prosazovaní větší inkluzivity a která reklamu schválila, byla poslána na nucenou dovolenou a na její místo nastoupil šéf globálního marketingu ve firmě Todd Allen.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články