AI nástroje zaměstnancům ušetří až 70 % času. A díky Krel Central vznikají i v Česku
MARKETINGOVÉ SDĚLENÍ
Utéct před generativní umělou inteligencí je v posledních letech téměř vyloučené. S AI chatboty nebo generátory obrázků se setkal snad každý, kdo má počítač nebo chytrý telefon. Stále více se prosazují i v řadě firem. Má to své důvody – podle studie výzkumné společnosti McKinsey totiž AI v příštích letech zaměstnancům ušetří až 70 % času, který stráví prací.
Přínos generativní umělé inteligence je hlavně v tom, že dokáže zautomatizovat řadu úkonů. Může tak za zaměstnance napsat e-maily, vyhledat potřebné informace nebo připravit titulky k firemním videím. A všechno zvládne jen za zlomek času, který na takové úkoly potřebují lidé.
Už za 5 let může AI převzít polovinu práce
Původně společnost McKinsey předpokládala, že generativní AI zaměstnancům díky automatizaci ušetří maximálně 50 % pracovního času. Vzhledem k rychlému vývoji umělé inteligence ale své predikce upravila. AI totiž dokáže stále lépe reagovat na zadání, která dostane. Ušetří tak lidem víc času a práce, než se původně předpokládalo.
Velký podíl na tom budou mít specializované AI nástroje, které se zaměřují na konkrétní segment činností. A v tomto segmentu vyřeší většinu běžných úkolů místo lidských zaměstnanců. Ti se díky tomu mohou soustředit na komplexnější úkoly.
Nástroje, které se neunaví
Specializované nástroje využívající umělou inteligenci přitom nejsou žádné sci-fi. Setkáváme se s nimi už v současnosti – a řada z nich nese český podpis. Díky firmě Krel Central, která tato řešení vyvíjí už od roku 2021.
„AI nástroje vždy přizpůsobujeme klientovi a jeho potřebám. Můžeme tak zajistit, že budou mít maximální efekt. Potřebujeme proto vědět, co klient řeší, a získat od něj potřebná data. Všechny informace pak předáme AI, která se je naučí. A následně dokáže rychle a hlavně bezchybně reagovat na uživatelské požadavky,“ říká Stanislav Lepka, majitel společnosti Krel Central.
A jak si taková řešení představit v praxi?
Například u zákaznické podpory AI nástroje samostatně odbaví většinu běžných dotazů. Zaměstnanci díky tomu ušetří čas, který mohou věnovat složitějším požadavkům. A zákazníci dostanou odpověď bez zbytečného čekání – třeba uprostřed noci.
Podobně dokáže umělá inteligence pomáhat i s dalšími činnostmi. „AI nástroje automaticky analyzují náladu a trendy na sociálních sítích či diskuzních fórech, řeší každodenní drobné rozhodovací procesy nebo například automaticky ověřují data a detekují chyby, anomálie a podvodné jednání. A to všechno zvládnou v nepřetržitém režimu,“ zdůrazňuje Stanislav Lepka.
Veškeré procesy jsou tedy plynulejší a bezpečnější. Management společnosti má navíc vždy k dispozici aktuální a přesná data, a může se tak lépe rozhodovat.