Čínského prodejce Temu ničí obchodní válka. V USA přišel o polovinu zákazníků
POKLES ZÁKAZNÍKŮ
Počet denních uživatelů internetového čínského prodejce Temu ve Spojených státech klesl v květnu ve srovnání s březnem o 48 procent. Vyplývá to z dat společnosti Sensor Tower, která se zabývá průzkumem trhu. Prodejce zlevněného zboží nyní doplácí na obchodní válku Číny a USA, píše agentura Reuters. Washington totiž od 2. května zrušil možnost posílat do USA balíčky s levným zbožím bezcelně.
Temu spolu s čínským gigantem v oblasti rychlé módy Shein z výjimky de minimis léta hojně těžili. Povolovala vyhnout se placení cel v USA za balíčky v hodnotě nižší než 800 dolarů (asi 17.370 Kč), což čínským prodejcům umožňovalo udržovat nízké ceny.
Podle údajů shromážděných poradenskou společností Bain & Company zaznamenaly Temu i Shein prudký pokles růstu tržeb a pokles růstu počtu zákazníků poté, co americký prezident Donald Trump oznámil zavedení rozsáhlých obchodních cel. U Temu je podle nich situace horší než u jeho konkurenta. Zvednout ceny musely obě firmy, ale Shein se povedlo zvýšit částku utracenou na zákazníka ve srovnání se situací před rokem, zatímco Temu se to nedaří.