Transgenderismus naráží

KOMENTÁŘ

Transgenderismus naráží
Že identifikovat se jako LGBT přestává být módní, signalizovala i zpěvačka a herečka Demi Lovato. Foto: Shutterstock
1
Komentáře
Ondřej Šmigol
Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

Česko je ve společenských otázkách tak pět let za Západem. Kulturní války probíhající v Americe a Británii se k nám dostávají se zpožděním. Ve chvíli, kdy je začne řešit česká společnost, se debata za oceánem posune někam úplně jinam. Příkladem může být čtení pohádek transvestity malým dětem. To se poprvé odehrálo před zhruba dvěma týdny v Brně a rozpoutalo to ostrou hádku, kdy na jedné straně stáli tradicionalisté a na druhé progresivisté. Právě před pěti lety to bylo poprvé, kdy se fenomén „drag queen story hour“, jak se nazývá v angličtině, poprvé dostal do veřejného povědomí v USA. Zatímco tak spory o transgenderismus a s ním spojené úkazy v Česku teprve nabírají na síle, ve světě se karta pomalu začíná obracet.

Také zhruba před dvěma týdny americká organizace PRRI publikovala průzkum, ve kterém se ptala lidí, zda si myslí, že existují pouze dva gendery. Počet lidí, kteří s tím souhlasí, vzrostl ve všech kategoriích oproti roku 2021.

 

Celkově si to nyní myslí 65 % Američanů oproti 59 % před dvěma lety. Nepřekvapí, že nejvíce přesvědčení o dvou genderech jsou republikáni, myslí si to 90 % oproti 87 %. U demokratů přesvědčení, že jsou pouze dvě pohlaví, vzrostlo z 38 % na 44 %. Nejzajímavější je rozdělení podle věku. Největší nárůst totiž zaznamenala generace Z, tedy lidé narození koncem devadesátých let až začátkem let nultých. Že jsou dva gendery, si myslí 57 % z nich, před dvěma lety to bylo 43 %. Mileniálové, tedy generace před nimi, narostli z 51 % na 60 %, generace X z 65 % na 71 % a slavní boomeři, tedy ti narození po druhé světové válce zhruba do začátku šedesátých let, z 62 % na 68 %. Vypadá to na začátek celospolečenské reakce na transgenderismus.

To potvrzuje i řada incidentů. Pivo Bud Light, známé hlavně tím, že patří mezi nejpopulárnější značky, i když chutná jako obarvená voda, čelí obřímu bojkotu poté, co v jedné reklamě vystupovala známá transgender influencerka Dylan Mulvaney. Bojkot zaskočil i supermarket Target. Ten zase představil dětské oblečení s LGBT tematikou.

Cena akcií Anheuser-Busch, mateřské společnosti Bud Light, se propadla asi o 20 %, prodeje o 18 %. Nejnověji je nejpopulárnějším pivem v Americe Mondelo Especial. Hodnota akcií Targetu se propadla asi o 15 % a řetězec raději stáhl kolekci z obchodů.

V jedné škole v Massachusetts se děti vzbouřily proti oslavám pride. Místo v duhových barvách dorazili v červeno-bílo-modrých barvách americké vlajky, ničily duhové dekorace a skandovaly „moje zájmena jsou USA“. V jiné škole v Kalifornii rodiče protestovali proti pořádání pride akcí, a dokonce se porvali s podporovateli LGBT.

Že identifikovat se jako LGBT přestává být módní, signalizovala i zpěvačka a herečka Demi Lovato. Ta oznámila, že se vrací k zájmenům ona/její, jelikož se cítí vyčerpaná neustálým vysvětlováním své nebinární identity.

Američané si také začínají všímat posunu v lékařském posuzování transgenderismu v Evropě. Země jako Spojené království, Finsko nebo Švédsko přehodnocují postupy a doporučují u dětí a mladistvých počkat se zahájením změny pohlaví do dospělosti.

LGBT aktivisté chtěli příliš mnoho a příliš rychle. Málokdo má problém s tolerancí gayů a leseb. Do toho, co kdo dělá doma, společnosti nic není. Lezou však na nervy veřejně pořádané oslavy, kdy kdokoliv se nezapojí do všeobecného juchání, je okamžitě podezřelý. Navíc důraz se přesunul z homosexuálů na transgender. Lidé si začali všímat, že jejich aktivity nejsou bez následků. V ženských sportech najednou vítězí průměrní muži, kteří se prohlásili trans. Kriminálníci mění pohlaví, aby mohli do ženských věznic, a stále mladším dětem jsou vnucována pro ně nevhodná témata. Českou republiku tato protireakce nejspíše teprve čeká.

 

×

Podobné články