Lidé nechtějí platit tisíce za sportovní brýle. My jim nabízíme kvalitu za třetinovou cenu, říká zakladatel značky VIF
PODCAST
Jakub Lorenc, zakladatel a majitel značky sportovních brýlí VIF byl hostem podcastu HROT Pavla Štrunce. Jeho firma za čtyři roky dosáhla obratu přes 110 milionů korun.
„Viděl jsem obchodní příležitost a trefil ji správně,“ říká Lorenc o vzniku značky v době pandemie, kdy lidé začali masově sportovat venku a hledali dostupné, ale kvalitní sportovní brýle. „Lidé nechtějí platit 5 000 Kč za brýle, které si vezmou párkrát. My jim nabízíme kvalitu za cenu 50–70 eur," říká Lorenc.
Kompletní audio a videoverzi podcastu najdete ZDE.
V současné době firma prodá až 80 procent produkce v Česku, expanze prý není jednoduchá. "Musíte mít lokální podporu, jiný přístup k zákazníkovi a řešit logistiku. Každý trh je extrémně specifický. Francouz s vámi nebude komunikovat anglicky, i kdyby mohl,“ říká a dodává, že nechce kobercový nálet na světový trh, ale pomalou a promyšlenou strategickou expanzi.