Dovolenkové peklo v horku a roušce. Češi uvízli na letišti v Barceloně

LETNÍ TURISMUS

Lety Vueling v pátek z barcelonského letiště El Prat vůbec neodletěly. Ilustrační snímek. Foto: Shutterstock
Domov
Sdílet:

Setkat se na dovolené s cestovními potížemi si nepřeje nikdo, v současné době pocovidového obnoveného zájmu o cesty do zahraničí se na ně ale musí turisté dobře připravit. S velkými potížemi se o víkendu setkali Češi vracející se z Barcelony do Prahy. Někteří uvízli ve městě až na několik dní. Problémy se podle informací Echo24.cz týkaly letů společností Eurowings a Vueling. Zatímco Eurowings o zrušení pátečního letu informovaly cestující až na letišti, zákazníci Vuelingu se o něm dozvěděli doslova až v letadle.

Aerolinky vyžadovaly roušky

„Nejdřív jsme měli asi hodinu a půl zpoždění, pak jsme čekali v letadle asi dvě hodiny, po nějaké době se začalo mezi cestujícími povídat, že máme prasklou pneumatiku a musí se vyměnit. Taky se mluvilo něco o bouřkách v Česku nebo o nedostatku personálu letiště,“ uvedl pro Echo24.cz jeden z cestujících letu, který si přál vystupovat pod pseudonymem Kryštof. „Celou dobu jsme museli mít na tvářích roušky, protože se v španělských aerolinkách vyžadují. Bylo možné dojít si do rukávu u letadla pro vodu, ale to se dozvěděly jen přední řady, zadní byly většinou celou dobu v horku a roušce bez tekutin,“ popsal dále.

„Nakonec nás vyložili z letadla zpátky na letiště a let byl posléze zrušen. Vystáli jsme si frontu u přepážky, kde nám vydali nové letenky na další den (sobotu 25. června, pozn. red.), poukaz na večeři a na ubytování v hotelu. Museli jsme dojít na stanoviště autobusů, nikdo si ale nebyl přesně jistý, jestli jsme na správném místě, nečekal tam nikdo, kdo by cestující korigoval,“ uvedl Kryštof.

Zrušený let společnosti Vueling s odletem v 18:20.
Zrušený let společnosti Vueling s odletem v 18:20. Foto: Echo24

„Asi v jednu ráno, tedy skoro 7 hodin po plánovaném odletu, konečně přijel autobus a vzal nás do nedalekého hotelu. Tam jsme ale zjistili, že Vueling zřejmě s nikým v hotelu nekomunikoval a jediná recepční nám, několika desítkám lidí, řekla, že nemá žádné volné pokoje. Po dalším čekání nás autobus odvezl zpátky, kde nám vydali nové poukazy na jiný hotel, ve kterém se opakovala úplně stejná situace: nikdo s nimi z Vuelingu nemluvil, žádné volné pokoje nemají,“ vysvětlil absurditu. „Někteří pasažéři začínali už být hodně agresivní, musela přijít ochranka. Také jsme se začínali domlouvat na nějaké hromadné žalobě,“ dodal Kryštof.

Vozili nás tam a sem 11 hodin

„Část lidí nejspíš zůstala rovnou na letišti, pár lidí se dostalo do hotelů na vlastní pěst. Nás pak nakonec autobus vzal do pětihvězdičkového hotelu Hyatt Regency, kde se pro naši notně prořídlou skupinu necelých třiceti lidí pokoje našly. Konečně jsme byli ubytováni v pět ráno, takže nás nechávali čekat a vozili sem a tam po městě asi 11 hodin. Tu večeři jsem taky nikdy neviděl,“ podotkl Kryštof.

Podle Kryštofa se ještě ráno vyskytl problém s návratem na letiště, který Vueling nezařídil, pasažéři si tak museli sami zaplatit taxi. „Po nás měl letět ještě jeden let Vuelingu do Prahy, ten také zrušili. My byli na Letišti Václava Havla až v sobotu kolem čtvrté odpoledne. Teď jen doufám, že dostanu od aerolinek a od pojišťovny náhradu,“ uzavírá svou náročnou cestu Kryštof.

Problémy měly i Eurowings

Podobně hrozivé zážitky popisují i zákazníci Eurowings, kteří měli rovněž odlétat v pátek. „Ke mně a přítelkyni Tereze Košťálové se nedostala žádná informace o změně letu, to nám řekli až další Češi, kteří s námi měli cestovat. S námi se nikdo neobtěžoval spojit,“ popsal redakci iDNES.cz nastalou situaci jeden z cestujících David Lužík. Podle informací iDnes mělo být za rušením letu stávka dispečerů letového provozu v Marseille, náhradní spoje pak kvůli počasí nepřiletěly. V Česku tou dobou totiž zrovna zuřily bouřky.

Cestující Eurowings si dokonce ale musejí shánět náhradní lety na vlastní pěst, což trvá vzhledem k jejich nedostatku i několik dní. Už počátkem června Eurowings informovaly o tom, že budou rušit lety napříč Evropou kvůli nedostatku personálu.

Zrušeny byly podle informací Echo24 také páteční lety z Barcelony aerolinek Air France nebo Air Europa.