Putinova vysněná limuzína má problém, výroba vázne, o auta není zájem
PROBLÉMY RUSKÉ AUTOMOBILKY
Putinova oblíbená luxusní automobilka Aurus se otřásá v základech. Sériová výroba je nekvalitní, firma mění vedení a zájem o předražené limuzíny je na bodu mrazu. Automobilku financuje Rusko a pro prezidenta Vladimira Putina je to osobní projekt, píše ruský zpravodajský server Drom. Malou útěchou Putinovi tak může být jen to, že se nechal luxusní limuzínou Aurus Senat odvézt i v Pekingu, kde byl na zahajovacím ceremoniálu olympijských her.
Automobilka ukončuje spolupráci s významným automobilovým výzkumným ústavem NAMI a končí i generální ředitel. Podle zdrojů ruského webu tkví hlavní problém ve výrobě sedanů a limuzín Aurus Senat.
Daný model se sice začal oficiálně vyrábět na konci května 2021, ale od té doby produkce nedokázala nabrat plánované tempo. Automobily jsou předražené, stojí přes 6 milionů korun a sériová výroba vázne. Píše se, že sériová výroba v praxi ani nezačala.
Nejslavnějším majitelem této luxusní limuzíny je právě ruská hlava státu Vladimir Putin. Jedná se o luxusní limuzínu, kterou Putin přezdívá jako "ruský Roll-Royce" a Rusko jím hodlalo konkurovat světovým luxusním vozům jako je právě Roll-Royce, Bentley nebo Aston Martin.
Server Drom píše, že firma nikdy neměla vysoké komerční cíle. Hlavním úkolem byla údajně výroba vozidel pro prezidenta Putina. Ten vlastní hned několik modelů včetně obrněných "prezidentských speciálů" s neprůstřelným sklem a pancéřováním.
Putin se desplaza por la capital china 🇨🇳 en una limusina Aurus Senat, de producción rusa.
— El Joker (@Joker74300802) February 4, 2022
Después de Dios en el cielo es a esto realmente a lo que se le llama poder de verdad y fáctico, todo lo otro que De Ahí, Pa’ Ya que ustedes vean es cháchara.
pic.twitter.com/UPufqjpw6m
Sériově vyráběná vozidla navíc nedosahují kýžených kvalit. Přestože měla továrna vyrábět až 600 sedanů za rok, získala pouze 60 objednávek a zájem o předražené automobily silně upadá.
Automobilka vznikla pod ministerstvem průmyslu a obchodu a je financována Ruskem. Server Drom poznamenal, že z továren vyšlo pouze několik desítek kusů vozidel. Po dlouhých devíti letech financování státní automobilky po Rusku jezdí pouze pár desítek automobilů.