Volkswagen Tiguan: Prodejní stálice
Volkswagen Tiguan
SUV zvané Tiguan netřeba představovat – dlouhodobě běží o jeden z nejprodávanějších, tudíž i nejoblíbenějších modelů značky. Jen je třeba vybrat vhodnou verzi.
Aktuální Tiguan stojí na platformě MQB a vyrábí se již od roku 2017. To znamená, že příští rok čeká facelift, protože se dostane zhruba do poloviny svého životního cyklu. Ne že by ho Tiguan nějak extra potřeboval, protože je nabízen v různých verzích a svědomitě plní úlohu v modelové nabídce SUV. Výraznější hrany byly v rámci generační obměny nahrazeny hranatějšími tvary, ale interiér je stále typicky německý – s přehledným uspořádáním, bez extravagance, s jasně rozmístěnými ovladači a dobrou ergonomií. Některé plasty jsou na dotek tvrdší, ale není to nic, co by člověku vyloženě vadilo. Napříč modelovou paletou Volkswagenu se šíří digitální přístrojový štít a je zcela logické, že ho najdeme i v Tiguanu. Ačkoli klasické „budíky“ mají určitě něco do sebe, multifunkční displej před volantem má řadu výhod, protože umí zobrazovat řadu informací – od jízdních dat přes přehrávanou hudbu až po přehlednou a jasnou navigaci (mimochodem jednu z nejlepších na trhu). Druhý displej info a zábavního systému najdeme tradičně uprostřed palubní desky a ani jemu není co vytknout, protože je rychlý a má velmi přehledné menu.
Co se týče bezpečnostních systémů, u Tiguanu jich najdeme (v závislosti na výbavě) dost. Mezi ty praktické patří sériově dodávaný Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a funkcí rozpoznávání chodců. Využívali jsme funkční i asistent pro jízdu v pruzích Lane Assist.
Nabídka vnitřního prostoru je vzhledem ke hranaté karoserii velmi uspokojivá. Cestující vpředu rozhodně nebudou trpět nedostatkem místa, právě naopak se pohodlně usadí do hezky tvarových sedadel. Vzadu je klasická lavice, ale dostatek místa pro nohy i hlavu. Zavazadlový prostor pojme 615 až 1655 litrů, což je o 145 litrů víc než u minulé generace. V závislosti na motoru Tiguan utáhne až 2,5 tuny.
Novinkou letošního roku je verze Allspace. Ta nabízí vnitřní prostor pro sedm cestujících, a to díky třetí řadě sedadel. Ta je za příplatek 15 100 Kč. Proti běžnému Tiguanu dochází i k nárůstu prostoru pro zavazadla, protože Allspace pojme 700 litrů, což je o 85 litrů víc. Při využití třetí řady sedadel nabídne 230 litrů, maximální přepravní kapacita činí 1775 litrů.
Když SUV, tak samozřejmě s pohonem všech kol – v tomto případě 4Motion, který v případě potřeby samostatně přidává do akce kola zadní nápravy. Jeho nastavení zajišťuje systém 4Motion Active Control, umožňující změnu režimu čtyřkolky podle terénních podmínek. V režimu na silnici si navíc můžete vybrat z dalších pěti různých profilů.
Co se týče pohonu, můžete si vybrat z benzinových či naftových čtyřválců, vždy s přeplňováním. Testovanou verzi poháněl nejsilnější motor v nabídce, 2.0 BiTDI o výkonu 240 k. Díky točivému momentu 500 Nm rozjede vůz až na 212 km/h a v praxi je dobře odhlučněn, s plynulým, leč mocným nástupem výkonu. I přes vysokou hmotnost 2,2 tuny je dynamika působivá. Rozhodně vhodný motor pro někoho, komu vyhovuje spíš dynamičtější jízda. Spotřeba během testu dosáhla slušných 7 l / 100 km. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, komfort trochu omezují 20palcová kola – raději doporučujeme menší disky, vůz bude pohodlnější, a to hlavně na českých nerovnostech. Sedmistupňová převodovka DSG řadí nerušivě, jen má tradičně trochu problém při reakci na prudší rozjezd. Tohoto neduhu se v kombinaci s menšími motory zřejmě nezbaví.
Tiguan je nabízen ve třech výbavách – Trendline, Comfortline a Highline. Pro běžné potřeby zcela dostačuje Comfortline, ovšem nejsilnější motor 2.0 BiTDI lze najít jen v té nejvyšší. Nejdražší Tiguan stojí bez příplatků 1 151 900 Kč, ale zajímavě vybavenou verzi s dostačujícím motorem (TDI 150 k) lze pořídit za 900 000 Kč.
Foto: Volkswagen
Plusy:
Dynamika, interiér, jízdní vlastnosti.
Minusy:
Komfort s 20palcovými koly, pomalejší reakce při rozjezdu.