Přežije jen Tesla a VW? Šéf koncernu šokoval manažery. Na konferenci přivedl Muska
KRIZE AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU
Na konferenci vrcholného vedení automobilového koncernu VW v Alpbachu tento týden šokoval překvapený management generální ředitel Herbert Diess svými plány. Vedle již medializované potřeby propustit desítky tisíc lidí a raketového přechodu k elektromobilitě, překvapil své podřízené Diess tím, že na konferenci pozval největšího rivala Elona Muska. Píše o tom deník Handelsblatt.
Po své přednášce, v níž znovu varoval před největším rivalem koncernu, americkou Teslou, šéf Volkswagenu Herbert Diess bez okolků oznámil, že nyní jako řečník vystoupí úhlavní konkurent německé automobilky Elon Musk. Hovořil prostřednictvím online videa, informoval list Handelsblatt s odvoláním na účastníky. Diess to dnes potvrdil na Twitteru a oznámil, že brzy na oplátku on navštíví nový závod Tesly poblíž Berlína.
"S novým myšlením a revolucí v našem sídle ve Wolfsburgu můžeme uspět v nové soutěži. Dobré setkání s 200 vrcholovými manažery v Alpbachu. Velká zodpovědnost v klíčovém bodě pro naši společnost. Diky za připojení Elene Musku. Brzy vás navštívíme v Grünheide," napsal Diess.
With a new mindset & a revolution in our headquarter Wolfsburg we can succeed the new competition.Good meeting with 200 top managers in Alpbach. Big responsibility at a crucial point for our company. Thx for joining @ErinMeyerINSEAD & @elonmusk,we will visit you soon in Grünheide pic.twitter.com/dwYyXZnBT8
— Herbert Diess (@Herbert_Diess) October 16, 2021
Z informací je patrné, že se Diess, který šokoval vedení svého koncernu svými plány na urychlení přechodu automobilky na elektromobilitu, si Muska pozval, aby s pomocí konkurenta utvrdil management ve své vizi.
Podle deníku Musk německého konkurenta chválil. "Volkswagen je ikona," řekl zakladatel Tesly. „Sám jsem dlouhou dobu řídil různé modely VW a Porsche 911," dodal Musk. Když se Diess Muska zeptal, proč je Tesla o tolik rychlejší než jeho automobilka, Musk odpověděl, že „je to styl řízení. V první řadě jsem inženýr a kromě aut mě fascinují dodavatelské řetězce, logistika a výrobní procesy.“
Zatímco světové automobilky se potácejí v krizi kvůli nedostatkům komponentů, včetně čipů, Tesla v tomto roce rychle zvyšuje produkci. Jedním z diskutovaných důvodů má být i to, že udržuje přímé styky s výrobci čipů v Asii.
Šéf Volkswagenu vsadil vše na elektromobilitu a podle diskuzí na sociálních sítích se spekuluje, že řada světových automobilek by nemusela vynucenou zelenou revoluci přežít. Vítězem by mohla být Tesla, a jak se snaží Diess, i jeho VW.
Velkým importérem elektromobilů se rychle stává Čína. V pátek VW informoval, že export elektromobilů do Číny se za prvních devět měsíců roku více než ztrojnásobil.
Diess měl oznámit v Alpbachu, že uvažuje o zrušení až 30.000 pracovních míst, aby automobilka snížila náklady a zlepšila konkurenceschopnost v době, kdy ji ohrožují noví hráči, jako je právě americký výrobce elektromobilů Tesla. Psali jsme o tom zde.
„Není pochyb o tom, že musíme řešit konkurenceschopnost našeho závodu ve Wolfsburgu s ohledem na nové účastníky na trhu,“ řekl mluvčí Volkswagenu Michael Manske. „Nyní jednáme a objevilo se množství dobrých nápadů. Žádné konkrétní scénáře zatím neexistují,“ dodal Manske v žádosti deníku Handelsblatt o komentář.
Mluvčí zaměstnanecké rady uvedl, že nebude komentovat spekulace o tom, zda Diess tento komentář učinil. Zrušení 30.000 pracovních míst je však podle něj absurdní a nepodložené.