„Nechutné a nevkusné.“ O2 sklízí kritiku za odpočet do popravy Horákové
MILADA HORÁKOVÁ V MARKETINGU
Poněkud zvláštní způsob, jak si připomenout 70 let od popravy Milady Horákové, zvolil operátor O2 ve své nové marketingové kampani. Na sociálních sítích a stránce „Svoboda není samozřejmost“ spustil odpočet do popravy, která proběhla 27. června 1950 v časných ranních hodinách. Právě kvůli tomu si ale vysloužil kritiku na sociálních sítích, mnozí považují odpočet za nedůstojný, nevkusný či nechutný.
O2 události spojené s vykonstruovaným procesem, vězněním a popravou Horákové připomíná v rámci svého dlouhodobého projektu Svoboda není samozřejmost. Na její poslední dny upozorňuje operátor ve své online komunikaci, prostřednictvím speciálních lokalizačních SMS i na vybraných citylight nosičích po Praze. V den popravy uvolní O2 pro všechny audio podobu Dopisů Milady Horákové. Kampaň podpoří na svém instagramovém účtu také hudebnice a influencerka Terezie Vodička Kovalová.
Hlavní myšlenkou kampaně je ovšem odpočet do popravy, která proběhla 27. června 1950 v časných ranních hodinách. „Připomínka času, který zbývá do popravy, bude umístěna jako úvodní fotografie na sociálních sítích O2 CZ. CLV vitríny s reálným odpočtem budou lemovat známé ulice v centru Prahy,“ píše se na webu O2.
„Statečnost a pevný charakter Milady Horákové obdivujeme i po sedmdesáti letech od její smrti. Přesně, minutu po minutě, v reálném čase, připomeneme poslední události a důležitá setkání, která se uskutečnila v cele smrti. Vše doplníme o vybrané úryvky z dopisů Milady Horákové v audio podobě,“ říká David Daneš, ředitel marketingové komunikace společnosti O2.
Miladu Horákovou odvádějí do cely smrti v pankrácké věznici. Začíná psát první ze svých dopisů nejbližším.
— O2 CZ (@O2_CZ) June 24, 2020
Více o Miladě Horákové na ▶ https://t.co/ev3vjnMMIA pic.twitter.com/FJ1DAhjczh
Nová marketingová kampaň se ovšem nesetkala s pochopením a místo toho rozpoutala ohnivou debatu na sociálních sítích. Lidé vyčítají O2, že je tahle forma kampaně nevkusná a urážlivá. Jiní dodávají, že by „slavnostní odpočet“ čekali spíše od komunistů. „Bude na konci odpočtu ohňostroj?“ napsal jeden z diskutérů. Jiní s nadsázkou doporučují příště stavebnici s Horákovou nebo přejmenování menu v McDonaldu.
aneb když korporát a firma na prodej triček dojej hlava nehlava a ještě jsou to jakože ty dobrý, protože přece nejsou levičáci, žejo. vrchol lacinosti a nevkusu.
— otec Gaskoněc (@gas_koniec) June 24, 2020
„někdo na jednu McMiladu na Národní?“, již brzy ve vašich kinech.
Najde se ovšem pár lidí, kteří kampaň brání. Podle nich je díky tomu Horáková více na očích mladých, kteří netuší, co byla zač a čím si musela projít. Firma O2 pro deník Echo24 vyjádřila lítost nad tím, že někteří lidé nepochopili jejich záměr uctít památku Milady Horákové. "Formu odpočtu jsme zvolili, abychom připomenuli její osobní odvahu právě v posledních 3 dnech jejího života, které strávila v cele smrti. V rámci „odpočtu“ připomínáme 10 významných okamžiků spojených s třemi posledními dny Milady Horákové. Tyto okamžiky jsou vždy propojeny s četbou z jejích dopisů, a to ve stejném čase, kdy byly před 70 lety napsány, abychom upozornili na výjimečnost a odvahu této ženy tváří tvář smrti," sdělila Jitka Pajurková z tiskového oddělení O2.
Národněsocialistickou poslankyni, právničku a bojovnici za práva žen nechali vládnoucí komunisté oběsit kvůli údajné špionáži a velezradě. Stala se jedinou ženou, která byla popravena v 50. letech po odsouzení v politickém procesu.