Hybridní obr: Toyota Highlander

TEST AUT

Hybridní obr: Toyota Highlander 12
Auto
Sdílet:

Modelová ofenziva Toyoty, už i tak velmi pestrá, se nedávno ještě rozšířila o nové větší SUV zvané Highlander. Prodává se pouze v hybridní verzi.

Toyota Highlander zamířila na evropské trhy poprvé až v lednu 2021, a to ve své čtvrté generaci. Ty předchozí se prodávaly hlavně v USA a hlavně s motory V6. Taková možnost pohonu ovšem zůstává Evropě zapovězena, Highlander je podle aktuální filozofie nabízen pouze s hybridním pohonným ústrojím.

To sestává ze zážehového čtyřválce o objemu 2,5 litru (výkon 190 koní) a dvou elektromotorů, umístěných vpředu a vzadu. Celkově dosahuje pohon výkonu 248 koní, což stačí ke zrychlení na stovku za 8,3 s a maximální rychlost 180 km/h. Pro velké SUV jsou to dostatečné hodnoty, což ostatně naznačuje první svezení.

Foto: Foto: autor

O tom, že hybridní pohon vozů značky Toyota je obecně velmi dobře sladěn, vědí snad už všichni. Highlander není výjimka – při prudké akceleraci v režimu Sport se do akce přidávají elektromotory a dynamika je dostatečná. Bezestupňová převodovka e-CVT funguje opět poklidně a naprosto nerušivě. Nenáročnost celého ovládání dokresluje dobře odhlučněný čtyřválec. Baterie se velmi rychle samy dobíjejí při rekuperaci (patrné je to zejména při jízdě z kopce), kdy se dá za pomoci citlivého brzdění získat dostatek energie na průjezd celého města v čistě elektrickém režimu. Slibovaná kombinovaná spotřeba činí 6,6 až 7,1 litru na 100 km, v praxi jsme jezdili zhruba za 7,5 litru. Vzhledem k velikosti a slušnému výkonu je to příjemná, zcela očekávatelná hodnota.

Foto: Foto: autor

Highlander je veliký vůz (vnější rozměry 4966 x 1930 x 1755 mm), takže se logicky úplně nehodí do úzkých městských uliček. K obratnosti ovšem přispívá nejen lehké řízení, ale i vysoce funkční parkovací systémy včetně kvalitních kamer. Ve finále se s rozměrným Highlanderem dá docela slušně manévrovat. Americký styl vozu je patrný i v dalších ohledech – například u komfortního nastavení podvozku, který plavně zdolává jakékoli nerovnosti a samozřejmě zvládne i obstojný terén, protože je vybaven inteligentním pohonem všech kol AWD-i se všemi souvisejícími systémy. V praxi jsou limitem pouze pneumatiky, jinak jsme nezaznamenali žádné zaváhání. Výhodou je opět fakt, že řidič se nemusí o nic starat. Ještě doplníme, že Highlander utáhne bržděný přívěs o hmotnosti 2 tuny.

Foto: Týdeník Echo

Amerika na posádku dýchne i v momentu, kdy se přesune do interiéru. Ten je samozřejmě velmi prostorný a vzdušný, s velkoryse dimenzovanými odkládacími prostory (například schránka středového tunelu, prostory ve dveřích atd.). Pohodlná kožená sedadla jsou spíš křesla s příjemně měkkým čalouněním. Prostoru je dost vpředu i vzadu, slušně využitelná je dokonce i třetí řada sedadel (vůz je sedmimístný). A zavazadlový prostor? Už ohromný zadní převis dává tušit, že se tam vejde hodně – konkrétně je to od 241 litrů (sedmimístné uspořádání, po roletu) až po 1909 litrů (sklopení druhé a třetí řady sedadel). Američané, jak známo, milují velká tlačítka, takže Highlander je pro současného Evropana velmi přívětivý, protože klasickými tlačítky se intuitivně ovládá všechno podstatné. A zbytek v pohodě zvládnete s dobře vyřešeným displejem.

Foto: Foto: autor

Toyota je ve světě hybridů skutečným průkopníkem a Highlander jen dokazuje, že oprávněně. Během posledních let se z hybridu jakožto možnosti volby stala rovnou základní výbava, protože jiná verze u nás není v nabídce. Ceny odpovídají nabídce a japonskému stylu – tři pevné výbavy a minimum příplatkových prvků. Základní Comfort se prodává za 1 399 000 Kč, střední výbava Prestige vyjde na 1 550 000 Kč a vrcholná Executive stojí 1 800 000 Kč. Výhodou japonského systému je, že s touto cenou se dá počítat jako s téměř konečnou. Highlander je celkově komfortním, hospodárným a schopným vozem se skvělým interiérem. Má dostatečnou sílu i schopnosti, přitom nabízí skutečně nízkou spotřebu. Pokud vám vyhovuje jeho design, určitě ho vyzkoušejte!

Plusy:

Komfortní podvozek, prostorný interiér, hladký pohon.

Minusy:

Občas trochu nepřehledná karoserie, nedotáčivost.

Sdílet:

Hlavní zprávy

Týdeník Echo

Koupit
×

Podobné články