Nová Arma zaujala svět. V USA a Rusku hned po vydání vedla žebříčky Google

ČESKÉ HRY

Nová Arma zaujala svět. V USA a Rusku hned po vydání vedla žebříčky Google
Záběr ze hry Arma Reforger. Foto: Bohemia Interactive
2
Panorama
Sdílet:

Čerstvě oznámený čtvrtý díl válečné simulace Arma od českého studia Bohemia Interactive si získal ve světě obrovskou pozornost. Podle volně dostupných dat se titul stal necelé dvě hodiny po oznámení nejvyhledávanějším výrazem na Googlu ve Spojených státech amerických v kategorii „věda a technika“. Na čelo se dostal i v Rusku, kde byl o téma největší zájem i ve středu. Spoluzakladatelem Bohemia Interactive je hlavní akcionář Echo Media Marek Španěl.

Na první místo žebříčku v USA se nová Arma vyšvihla v úterý kolem 21. hodiny. Kategorie „věda a technika“ zahrnuje témata týkající se softwaru, spotřební elektroniky, technologických společností či právě videoher.

V Rusku, kde se série Arma těší velké popularitě, se v kategorii „věda a technika“ držela na prvním místě i ve středu v poledne, a to i přes celkový pokles vyhledávání informací o chystané hře.

Arma 4 se nachází v počáteční fázi vývoje, společnost nicméně v takzvaném předběžném přístupu vydává titul Arma Reforger, který funguje na novém enginu studia Enfusion. Oznámení přichází několik měsíců poté, co firma Enfusion představila.

„Arma Reforger čerpá z odkazu debutové hry Bohemia Interactive Arma: Cold War Assault a vrací hráče na ostrov Everon – do známého prostředí během osmdesátých let minulého století. Samotný terén, který je součástí fiktivního maldenského souostroví, byl od základu přetvořen a díky možnostem enginu Enfusion vylepšen o objekty jako jsou jezera, rybníky a tekoucí řeky. Mapa, která se rozprostírá na impozantní ploše 164 km2, obsahuje 51 km2 pevniny a hráčům nabízí nespočet zákoutí k prozkoumání. Everon je plný hustých lesů, kopců, hor, polí a idylických vesnic inspirovaných bývalým Československem,“ uvedla společnost v tiskové zprávě.

Série Arma běží už řadu let, první díl ARMA: Armed Assault vyšel v roce 2006. Jde o realistické ztvárnění válčení, takzvaný simulátor, mnozí sérii označují za nástupce starší značky Operation Flashpoint. Bohemia Interactive má také svou sesterskou firmu v podobě Bohemia Interactive Simulations, společnosti, která vytváří počítačové simulace pro výcvik skutečných vojáků.

Pozn: Marek Španěl je spoluzakladatelem Bohemia Interactive a je také hlavním akcionářem Echo Media, vydavatele Týdeníku Echo a deníku Echo24.cz

Sdílet:

Hlavní zprávy

Potřebujeme víc Mikeů Tysonů!

KOMENTÁŘ

Stárnutí má svoje výhody. Například člověka přivádí k tomu, aby nacházel vzory a inspirace ve zdrojích dříve nečekaných. Tím se dostávám k Mikeu Tysonovi, plus ...

00:07

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články