Muž čte noviny, žena řeší kosmetiku. Hotel stáhl údajně „sexistickou“ reklamou
Gender a marketing
Sexismus, nebo přecitlivělost? Síť australských hotelů Sofitel stáhl reklamu v časopise poté, co ji někteří lidé na sociálních sítích označili za sexistickou. Na fotografii páru na posteli jim vadí, že muž si čte Financial Review, zatímco žena listuje v jakési publikaci kosmetické značky Chanel. Podle kritiků fotografie propaguje genderové stereotypy. Hotel se již za reklamu omluvil a ze stránek časopisu ji do budoucna stáhne.
Na první pohled vypadá reklama na síť australských hotelů Sofitel zcela nevinně. Atraktivní mladý pár leží v županech na posteli a mezi sebou mají několik talířů se snídaní. Navzájem si hledí do očí. Muž drží v ruce ekonomický list Financial Review, zatímco žena publikaci od značky Chanel. Pokud někomu na reklamě nepřijde kromě palačinek v posteli nic zvláštního, asi nemá tak vybroušený smysl pro rovnost pohlaví, jako někteří uživatelé na internetu.
Několik jich totiž po zahlédnutí reklamy stačilo twitterový účet hotelu zasypat stížnostmi, v nichž poukazují na to, že fotografie utužuje genderové stereotypy. „Novinka… Některé ženy se více zajímají o to, zdali rostou nebo klesají akcie, než o sukně,“ napsala například rozhořčená Ingrid Svendsenová. V podobném duchu se nechala slyšet i uživatelka jménem Elizabeth Redmanová. „Hej, jen jsem vám chtěla dát vědět, že jsem žena a čtu Financial Review každý den,“ napsala na twitteru.
Hi @SofitelBrisbane, your breakfast looks delicious! Hey and just wanted to let you know I’m a woman and I also read the @FinancialReview every day pic.twitter.com/qOg5J2vkqz
— Elizabeth Redman (@elizabethredman) October 7, 2018
Hotel se již za reklamu omluvil. „Nebylo naším záměrem zobrazovat stereotyp, ale uznáváme to a omlouváme se za jakoukoliv urážku, kterou způsobil,“ reagoval hotel na twitteru na jednu ze stížností s tím, že do budoucna již fotografii publikovat nebude.