Dvě miliardy za reklamu? Jen záminka pro úplatu velkých mediálních domů
POLITICKÁ ARÉNA
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) plánuje utratit dvě miliardy korun za reklamu v médiích, na internetu a billboardech propagující dovolenou po Česku. Takový záměr je ovšem podle pirátských poslanců absurdně předražený, cestovnímu ruchu nijak nepomůže a vyvolává podezření, že jde jen o skrytou podporu největších mediálních domů.
Podle projektu Hlídač státu by takto obrovská suma udělala ze státu největšího zadavatele inzerce v Česku. Podpora cestovního ruchu je přitom podle všech indicií jen záminka pro zafinancování pár obřích mediálních domů, aby hezky informovaly o vládě. Jeden z nich je i ve svěřenském fondu premiéra Andreje Babiše.
Paní ministryně nemá plán, co se dvěma a více miliardami korun. Proto bychom jí doporučili, aby se spojila s ministrem Lubomírem Zaorálkem a nasměrovala tyto peníze spíše na pomoc v oblasti kultury. Ta je totiž nedílnou součástí cestovního ruchu a podobně jako hudební festivaly přitahuje do ubytovacích zařízení obrovské množství turistů i mimo hlavní sezónu.
Pokud chce paní ministryně zvýšit poptávku i v méně turisticky exponovaných destinacích jako je třeba Ostravsko, měla by tu podpořit tradiční kulturní akce, které koronavirem utrpěly značné škody a bez pomoci mohou bez náhrady zaniknout. Pro lokální ekonomiku jsou kulturní akce mnohem přínosnější, než kdyby resort nalil do nesmyslné PR kampaně mnohonásobně více peněz.