„Dejte přednost chůzi.“ Reklamy na auta musí obsahovat ekologické slogany

OCHRANA KLIMATU

„Dejte přednost chůzi.“ Reklamy na auta musí obsahovat ekologické slogany
Reklamy na auta ve Francii se mění. Ilustrační snímek. Foto: Renault
1
Svět

Echo24

Reklamy na auta budou muset ve Francii od 1. března příštího roku povinně provázet rovněž ekologické slogany vybízející k chůzi nebo využití hromadné, případně sdílené dopravy. Uvedla to agentura AFP. Francie už podobný přístup v roce 2007 zavedla u příliš slaných, sladkých a mastných potravin, kdy se snažila propagovat zdravý životní styl. U reklam na auta jde o omezení silniční dopravy a snížení dopadu na životní prostředí.

Reklama na motorová vozidla bude nově muset obsahovat jedno z následujících sdělení: „Na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole“, „Myslete na spolujízdu“ nebo „Ve všední dny jezděte veřejnou dopravou“. Ve vyhlášce to dnes oznámilo ministerstvo pro ekologickou transformaci.

Pokud zadavatel reklamy pravidlo poruší, úřady ho na to nejprve jen upozorní. Pokud nedojde k nápravě, hrozí mu pokuta až 50.000 eur (1,2 milionu Kč) za každé uveřejnění reklamy bez patřičného sloganu.

Od stejného data ve Francii výrobcům aut vzniká také nová povinnost uvádět třídu emisí oxidu uhličitého u propagovaných vozidel.