Kancelář jako místo k nákupu dárků. Češi se teď v práci nepřetrhnou
Nepracovní aktivity
Zaměstnanci tuzemských firem před Vánoci stráví v práci nepracovními aktivitami na internetu 100 minut denně. Je to o pět minut více, než loni. Nejčastěji vybírají vánoční dárky, dovolenou, nebo tráví čas na sociálních sítích. Firmy tak za poslední pracovní měsíc před Vánoci v průměru přišly o 5625 Kč za každého zaměstnance. Vyplývá to z analýzy společnosti truconneXion.
„Trend okrajování pracovní doby ve prospěch soukromých aktivit zaměstnanců se prohlubuje, za poslední čtyři roky se promrhaný čas prodloužil o 15 minut,“ uvedl Martin Hnízdil z truconneXion.
Za poklesem pracovní morálky před koncem roku stojí vedle nakupování dárků hlavně sociální sítě, které se drží na špičce způsobů lelkování na pracovišti. „Ústní domluvu přes telefon ve většině případů převzaly sociální sítě a komunikátory typu WhatsApp či Facebook Messenger. Je to vidět na obrovském nárůstu jejich využívání v pracovní době,“ dodal Hnízdil.
Stále častěji lidé v práci lelkují i prostřednictvím mobilního telefonu, na kterém mohou rovněž provést nákupy či výběr dárků. Zaměstnanci totiž telefony využívají k volání stále méně. Ze všech využívaných funkcí představuje telefonie pouze 12 procent a její podíl, stejně jako u klasických SMS zpráv, každoročně klesá ve prospěch komunikačních aplikací typu Skype, WhatsApp či Facebook Messenger. Patrný je i nárůst času stráveného na sociálních sítích, větší konzumace multimediálního obsahu a různých aplikací.
Letošní předvánoční nákupy přes mobil tento trend potvrzují. Podíl přístupů na weby on-line obchodů prostřednictvím mobilních telefonů se meziročně zvýšil o 15 procent. Naproti tomu obdobně vynaložený čas na počítačích za stejnou dobu klesl o pět procent.