Netflix chystá zátah. Začal zjišťovat, zda sdílíte domácnost s majitelem účtu

SDÍLENÍ HESEL V OHROŽENÍ

Netflix chystá zátah. Začal zjišťovat, zda sdílíte domácnost s majitelem účtu
Americká internetová televize Netflix testuje funkci, která u diváka ověří, zda sdílí domácnost s majitelem účtu. Foto: Shutterstock
3
Ekonomika
Echo24
Sdílet:

Americká internetová televize Netflix testuje funkci, která u diváka ověří, zda sdílí domácnost s majitelem účtu. Informovala o tom dnes agentura Reuters, podle níž by to mohlo vést k zátahu proti sdílení hesel. Zhruba třetina uživatelů Netflixu se o své heslo podělí nejméně s jedním dalším člověkem, vyplývá z průzkumu společnosti Magid. O situaci informoval také například Guradian či Daily Mail.

Omezenému počtu zákazníků Netflixu se na obrazovce zobrazuje zpráva, která je žádá o potvrzení toho, že sdílejí domácnost s majitelem účtu. Ten dostane ověřovací kód e-mailem či v textové zprávě. Divák může ověření odložit a internetovou televizi dál sledovat. Po opětovném otevření Netflixu se zpráva objeví znovu. Nakonec mohou být dotyční uživatelé požádáni, aby si založili nový účet. „Test je navržen tak, aby zajistil, že účet Neflixu užívají lidé, kteří jsou k tomu oprávněni,“ uvedl mluvčí americké firmy.

Největší streamovací televize světa u svých uživatelů soustavně testuje nové funkce, a není proto jasné, zda se zmíněné ověřování zavede v širším měřítku. Jedna z podmínek služby Netflixu uvádí, že uživatelé musejí žít ve stejné domácnosti. Streamovací služby obecně dosud proti sdílení hesla nijak razantně nepostupovaly.

„Sdílení hesel je něco, s čím se musíte naučit žít, protože je spoustu legitimních důvodů ke sdílení hesel, jako například sdílení účtu s partnerem či dětmi,“ uvedl v roce 2016 spoluzakladatel Netflixu Reed Hastings. V podobném duchu se manažeři Netflixu vyjadřovali dlouhodobě. „V tuto chvíli nemáme v plánu žádné velké oznámení o nějakých změnách,“ uvedl ke konci roku 2019 jeden z vysoce postavených produktových manažerů Craig Peters.

Podle výzkumu společnosti Cordcuting až 40 milionů lidí sdílí hesla k různým streamovacím službám. Netflix při zveřejnění hospodářských výsledku za čtvrté čtvrtletí koncem ledna informoval, že má zhruba 203 milionů uživatelů. Nedávno také své produkty zdražil. Jedním z příčin, kterou analytici uvádí jako možný důvod ke změně politiky, je rostoucí konkurence v oboru. Například, když nedávno svou streamovací službu spustil Disney.

 

Sdílet:

Hlavní zprávy

Weby provozuje SPM Media a.s.,
Křížová 2598/4D,
150 00 Praha 5,
IČ 14121816

Echo24.cz

×

Podobné články