Facebook přitvrzuje, mění pravidla. Můžou na to doplatit čtenáři i vydavatelé
Změny na největší sociální síti
Facebook spustil na Slovensku svoji novou funkci. Uživatelům skryl příspěvky stránek, a oni teď uvidí jen to, co sdílí jejich přátelé. Změnu asi nejvíce pocítí firmy, známé osobnosti a média, které Facebook využívají ke své propagaci. Uživatelé Facebooku si totiž jejich neplacený obsah musí cíleně vyhledat.
Facebook přemístil všechny neplacené příspěvky firemních profilů a stránek do speciálního feedu. Dosud se zobrazovaly ve feedu Novinky (News), ale nyní jsou ve feedu nazvaném Průzkumník příspěvků (Explore). Firmy si tak budou muset za příspěvky, které chtějí dostat k co největšímu počtu uživatelů, připlatit.
V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.
„Vždy se snažíme lidi spojovat s příspěvky, které pro ně mají největší význam. Lidé nám říkali, že chtějí mít snazší přístup k příspěvkům od přátel a příbuzných, takže testujeme dva samostatné newsfeedy. Jeden určený pro příspěvky od přátel a rodiny a druhý pro příspěvky stránek. Abychom pochopili, zda se lidem tyto dva prostory líbí, budeme testovat několik věcí, například to, jak reagují na videa a jiné druhy příspěvků. Tyto testy začaly v několika zemích včetně Slovenska,“ uvedl pro Denník N tiskový mluvčí Facebooku pro střední a východní Evropu.
Češi mají možnost se na nový feed, kde jsou jen příspěvky od stránek, také podívat. Stačí najít v levém sloupci Průzkumník příspěvků. Český Facebook ale zatím příspěvky nefiltruje a uživatelům se dále zobrazují tak, jak jsou zvyklí.
„I v České republice už někteří uživatelé zaznamenávají tyto změny. Pro marketéry to znamená tři věci – zjistit, že Průzkumník existuje a naučit se s ním pracovat, zaměřit se ještě více na kvalitní obsah a také relevantní reklamní cílení. Podle oficiálního vyjádření Facebooku však v Průzkumníku najdeme příspěvky stránek, které ještě nesledujeme, ale zajímat by nás mohly. Zatím se do něj tedy nepřesouvají stránky, které už sledujete. Nepředpokládám tedy snížení organického zásahu k nule,“ uvedla Anna Březinová, ředitelka agentury Newcast, která je součástí skupiny Publicis One.
Změna na Facebooku může souviset s daty, které společnost zveřejnila v dubnu. Z nich vyplynulo, že uživatelé na tuto sociální síť přestali dávat osobní obsah a své osobní příspěvky a spíše zde sdílí příspěvky médií, osobností a společností.